W 2017 roku powierzchnia dostarczanych paneli telewizyjnych AMOLED podwoiła się do 1,6 miliona metrów kwadratowych z około 800 tys. metrów kwadratowych w roku 2016. Udział powierzchni paneli telewizyjnych w całkowitych dostawach matryc AMOLED wzrósł w 2017 r. do 32% z 21% w roku poprzednim.
- Większość marek telewizyjnych promuje telewizory AMOLED jako produkt najwyższej jakości, który przewyższa optyczne parametry telewizorów LCD - powiedział Jerry Kang, analityk z IHS Markit.
W 2017 roku 10 globalnych marek telewizyjnych dostarczyło telewizory OLED, a 15 marek planuje wprowadzić je na rynek w roku bieżącym. Marki telewizyjne próbują zwiększyć udział telewizorów OLED w swoich portfelach, by poprawić łączne przychody.
Jeśli chodzi o dostawy liczone jednostkowo, rynek telewizorów odnotowuje spadki od trzech lat. Producenci koncentrują się raczej na przychodach i wartości dodanej jaką oferują ekrany AMOLED. Według IHS Markit dostawy paneli telewizyjnych AMOLED osiągną do roku 2024 liczbę 12,5 miliona sztuk.
źródło: IHS Markit