Microsoft kupił firmę deweloperską GitHub za 7,5 miliarda dolarów

Firma Microsoft ogłosiła osiągnięcie porozumienia w sprawie przejęcia firmy GitHub - dostawcy wiodącego na świecie środowiska programistycznego, dzięki któremu ponad 28 milionów programistów uczy się, udostępnia rozwiązania i współpracuje, by tworzyć przyszłość. Obie firmy umożliwią teraz deweloperom uzyskiwanie lepszych wyników na każdym etapie cyklu rozwoju oprogramowania. Efektem przejęcia ma być także wzrost wykorzystania platformy GitHub w przedsiębiorstwach oraz udostępnienie narzędzi i usług programistycznych Microsoftu nowym odbiorcom.

Posłuchaj
00:00

Zgodnie z warunkami umowy Microsoft kupuje GitHuba za 7,5 miliarda dolarów w postaci papierów wartościowych Microsoftu. Zastrzegając spełnienie zwyczajowych warunków zamknięcia transakcji oraz uzyskanie akceptacji organów regulacyjnych, oczekuje się, że finalizacja przejęcia nastąpi przed końcem roku kalendarzowego.

Firma GitHub zachowa status dewelopera i będzie działać niezależnie, by zapewnić otwartą platformę dla wszystkich programistów we wszystkich branżach. Będą oni nadal mogli używać języków programowania, narzędzi i systemów operacyjnych według własnego wyboru, i nadal będą mogli wdrażać swój kod w dowolnym systemie operacyjnym, dowolnej chmurze i na dowolnym urządzeniu.

Wiceprezes Microsoftu, Nat Friedman, założyciel Xamarin i weteran w zakresie oprogramowania open source, obejmie rolę prezesa GitHuba. Obecny dyrektor generalny firmy GitHub, Chris Wanstrath, zostanie specjalistą technicznym Microsoftu, podlegającym wiceprezesowi Scottowi Guthrie.

GitHub jest domem dla współczesnych programistów i najpopularniejszym na świecie miejscem dla projektów open source i innowacji w zakresie oprogramowania. W niemal każdym kraju na platformie działa rosnąca sieć programistów, którzy reprezentują ponad 1,5 miliona firm z branży produkcyjnej, technologicznej, usług finansowych, opieki zdrowotnej, handlu detalicznego i innych.

Na zdjęciu od lewej: Chris Wanstrath - CEO i współzałożyciel firmy Github, Satya Nadella - CEO Microsoftu oraz Nat Friedman - wiceprezes Microsoftu.

źródło: Microsoft News Center

Powiązane treści
Walmart i Microsoft partnerami w zakresie wykorzystania technologii chmurowej
Microsoft chce własnego SoC-a do IoT
Microsoft chce własnego SoC-a do IoT
Microsoft kupuje w Singapurze energię słoneczną
Microsoft kupuje w Singapurze energię słoneczną
Microsoft na szczycie listy 100 globalnych liderów technologicznych
Microsoft na szczycie listy 100 globalnych liderów technologicznych
Microsoft tworzy na Tajwanie centrum badawczo-rozwojowe AI
Microsoft tworzy na Tajwanie centrum badawczo-rozwojowe AI
Microsoft powołuje nowego szefa oddziału na Tajwanie
Microsoft powołuje nowego szefa oddziału na Tajwanie
Microsoft kupuje Hexadite - izraelską firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem
Microsoft kupuje Hexadite - izraelską firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem
Wartość Microsoftu przekroczyła 500 mld dolarów po raz pierwszy od 17 lat
Wartość Microsoftu przekroczyła 500 mld dolarów po raz pierwszy od 17 lat
Microsoft wyprzedza Amazona pod względem wartości firmy
Microsoft zdobył zamówienie amerykańskiej armii warte prawie 480 mln dolarów
Volkswagen pogłębia współpracę z Microsoftem w zakresie usług chmurowych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów