Azja czeka na ładowanie bezprzewodowe

W 2017 r. segment elektroniki mobilnej wygenerował największy udział w przychodach na globalnym rynku ładowania bezprzewodowego. Wśród głównych regionów geograficznych największy dochód w tym zakresie generowały kraje Azji i Pacyfiku, które w 2017 r. obejmowały ponad 34% udziału w tym rynku. Zapotrzebowanie na bezprzewodowe ładowanie cały czas się zwiększa, ponieważ zapewnia ono konsumentom wygodę użytkowania urządzeń.

Posłuchaj
00:00

Ładowanie bezprzewodowe łączy też firmy z różnych sektorów techniki, np. producentów smartfonów z wytwórcami mebli lub dostawcami akcesoriów. Przykładem może być partnerstwo Logitecha i Apple'a w celu stworzenia bezprzewodowego stojaka do ładowania iPhonów, który umożliwi użytkownikom korzystanie ze smartfona podczas ładowania. Kwestie niepewności dotyczące kompatybilności bezprzewodowych ładowarek z urządzeniami elektronicznymi mogą jednak stwarzać firmom wiele trudności w poszerzaniu oferty produktów. Ponadto nadmierne rozpraszanie ciepła i niższa wydajność w porównaniu z konwencjonalnymi ładowarkami są na razie istotnym ograniczeniem dla rozwoju tego segmentu rynku.

Najszybciej rynek ładowania bezprzewodowego będzie się zwiększał w krajach azjatyckich, bo działa tam wielu rynkowych gigantów elektroniki mobilnej, jak LG, Huawei, Lenowo lub Samsung, a także wielu tamtejszych, potencjalnych konsumentów jest zainteresowanych takimi nowościami. W drugiej kolejności odbiorcą jest rejon Ameryki Północnej. Obroty w 2023 roku mają sięgnąć 70 mld dolarów, gdyż do zastosowań konsumenckich dołączą ładowarki bezprzewodowe dla samochodów elektrycznych, nad którymi pracują obecnie głównie firmy japońskie. Średni prognozowany wzrost rynku w latach 2018-2025 to aż 38,7%.

Główni gracze rynkowi w tym obszarze techniki to Qualcomm, Integrated Device Technology, Powermat Technologies, WiTricity, Energizer, Murata, Sony, Texas Instruments, Samsung i Fulton Innovation.

 
 Główne czynniki determinujące rozwój rynku ładowania bezprzewodowego dziś i w przyszłości
Powiązane treści
Bezprzewodowe ładowanie - zwycięski standard to Qi
Bezprzewodowe ładowanie - standardy i ich implementacje
NXP prezentuje multistandardową platformę szybkiego ładowania bezprzewodowego
Czy dla technologii bezprzewodowego ładowania bieżący rok będzie przełomem?
Ładowanie bezprzewodowe. Dlaczego na razie jesteśmy skazani na kable?
Freescale ma 15-watowe rozwiązanie w zakresie ładowania bezprzewodowego w standardzie Qi
KOMPONENTY AUTOMATYKI PRZEMYSŁOWEJ - są podstawą cyfryzacji, jakości i narzędziem rozwoju technologii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Zasilanie
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Produkcja elektroniki
Renew Center firmy Evernex w rok naprawia ponad 200 tysięcy części
Pomiary
Miniaturowe sensory MEMS TDK wyznaczają nowy standard w analizie rzutu oszczepem
Produkcja elektroniki
X-FAB otwiera nowy cleanroom w malezyjskiej siedzibie
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów