Azja czeka na ładowanie bezprzewodowe

W 2017 r. segment elektroniki mobilnej wygenerował największy udział w przychodach na globalnym rynku ładowania bezprzewodowego. Wśród głównych regionów geograficznych największy dochód w tym zakresie generowały kraje Azji i Pacyfiku, które w 2017 r. obejmowały ponad 34% udziału w tym rynku. Zapotrzebowanie na bezprzewodowe ładowanie cały czas się zwiększa, ponieważ zapewnia ono konsumentom wygodę użytkowania urządzeń.

Posłuchaj
00:00

Ładowanie bezprzewodowe łączy też firmy z różnych sektorów techniki, np. producentów smartfonów z wytwórcami mebli lub dostawcami akcesoriów. Przykładem może być partnerstwo Logitecha i Apple'a w celu stworzenia bezprzewodowego stojaka do ładowania iPhonów, który umożliwi użytkownikom korzystanie ze smartfona podczas ładowania. Kwestie niepewności dotyczące kompatybilności bezprzewodowych ładowarek z urządzeniami elektronicznymi mogą jednak stwarzać firmom wiele trudności w poszerzaniu oferty produktów. Ponadto nadmierne rozpraszanie ciepła i niższa wydajność w porównaniu z konwencjonalnymi ładowarkami są na razie istotnym ograniczeniem dla rozwoju tego segmentu rynku.

Najszybciej rynek ładowania bezprzewodowego będzie się zwiększał w krajach azjatyckich, bo działa tam wielu rynkowych gigantów elektroniki mobilnej, jak LG, Huawei, Lenowo lub Samsung, a także wielu tamtejszych, potencjalnych konsumentów jest zainteresowanych takimi nowościami. W drugiej kolejności odbiorcą jest rejon Ameryki Północnej. Obroty w 2023 roku mają sięgnąć 70 mld dolarów, gdyż do zastosowań konsumenckich dołączą ładowarki bezprzewodowe dla samochodów elektrycznych, nad którymi pracują obecnie głównie firmy japońskie. Średni prognozowany wzrost rynku w latach 2018-2025 to aż 38,7%.

Główni gracze rynkowi w tym obszarze techniki to Qualcomm, Integrated Device Technology, Powermat Technologies, WiTricity, Energizer, Murata, Sony, Texas Instruments, Samsung i Fulton Innovation.

 
 Główne czynniki determinujące rozwój rynku ładowania bezprzewodowego dziś i w przyszłości
Powiązane treści
Bezprzewodowe ładowanie - zwycięski standard to Qi
Bezprzewodowe ładowanie - standardy i ich implementacje
NXP prezentuje multistandardową platformę szybkiego ładowania bezprzewodowego
Czy dla technologii bezprzewodowego ładowania bieżący rok będzie przełomem?
Ładowanie bezprzewodowe. Dlaczego na razie jesteśmy skazani na kable?
Freescale ma 15-watowe rozwiązanie w zakresie ładowania bezprzewodowego w standardzie Qi
KOMPONENTY AUTOMATYKI PRZEMYSŁOWEJ - są podstawą cyfryzacji, jakości i narzędziem rozwoju technologii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Technika
Standard Matter w zasilaczach MEAN WELL
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów