Ceny akumulatorów li-ion spadną do 100 dolarów za kWh

LG Chem, koreański producent akumulatorów prognozuje, że do 2025 roku ceny ogniw litowo-jonowych spadną z blisko 200 dolarów/kWh - zanotowanych w 2015 roku - do 100 dolarów/kWh. W 2024 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosnąć ma z 2,4 mln do około 13,2 mln, co oznacza wzrost ich udziału w ogólnej sprzedaży samochodów z obecnych 3 do 15%. W ciągu 5 lat zapotrzebowanie na baterie wzrośnie 5-krotnie, a ceny ogniw li-ion odnotują wyraźny spadek.

Posłuchaj
00:00

Fabryka akumulatorów LG Chem w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem jest obecnie jednym z największych tego typu zakładów w Europie i na świecie. Wstępnie koreański producent planował wydać na obiekt 1,3 mld zł, jednak w drugim etapie inwestycja sięgnie poziomu 4,5 mld zł. Zlokalizowany w Polsce zakład LG Chem dostarcza akumulatory dla takich firm, jak Volvo, Audi, Jaguar i Daimler; poducent pozyskał ponadto nowego klienta, którym jest amerykańska Tesla. Koreańska firma rozważa również budowę kolejnej fabryki w Polsce, która prawdopodobnie powstanie pod Opolem.

Miesięczna zdolność produkcyjna fabryki rozbudowywanej pod Wrocławiem wystarczy, aby wyposażyć w akumulatory li-ion 30 tys. samochodów. Zgodnie z zapowiedziami firmy, zakład w ciągu 2-3 lat ma 7-krotnie zwiększyć roczne moce produkcyjne z 10 do 70 GWh całkowitej pojemności baterii. Do 2021 roku firma zamierza dostarczać akumulatory do 1 mln elektrycznych samochodów rocznie, a także zwiększyć zatrudnienie przy produkcji z obecnych 1,7 do 6 tys. osób. Zdaniem Komisji Europejskiej do 2025 roku roczna wartość rynku baterii może wynieść 250 mld euro, natomiast popyt na akumulatory w Europie wyniesie 200 GWh, a w skali globalnej 600 GWh.

Źródło: gramwzielone.pl

Powiązane treści
CPI opracuje drukowane czujniki dla akumulatorów EV
LG Chem będzie nowym dostawcą akumulatorów do Tesli
LG Chem będzie dostarczać ogniwa litowo-jonowe firmie BMZ
Samsung SDI zainwestuje w rozbudowę fabryki ogniw li-ion na Węgrzech
LG Chem zwiększy swoje inwestycje o 53%
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Chińscy producenci akumulatorów litowo-jonowych opóźnią dostawy do USA i Europy
Pakiety akumulatorowe - czas na optymalizację technologii i obniżkę kosztów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów