CPI opracuje drukowane czujniki dla akumulatorów EV

Firma CPI (Communications & Power Industries) opracuje drukowane czujniki do monitorowania stanu akumulatorów w pojazdach elektrycznych (EV). Nowe rozwiązanie pozwoli dostarczać w czasie rzeczywistym informację o każdym pojedynczym ogniwie pakietu.

Posłuchaj
00:00

Wydrukowane czujniki zostaną podłączone do systemu zarządzania baterią (BMS), który może reagować na zmieniający się stan ogniw i poprawiać wydajność operacyjną całego modułu. Zastosowanie nowego rozwiązania ma wydłużyć żywotność akumulatorów, skrócić czas ich ładowania i podwyższyć poziom bezpieczeństwa konsumenta w zakresie korzystania z pojazdu elektrycznego.

Projekt rozwojowy, który ma potrwać 12 miesięcy, rozpoczął się w czerwcu 2019 roku i ma na celu produkcję wytrzymałych, tanich czujników. Mają one zostać wdrożone w pakietach ogniw i być powszechnie stosowane w przemyśle, stając się ostatecznie warunkiem certyfikacji nowego samochodu elektrycznego. Prace rozwojowe są prowadzone w Narodowym Centrum Elektroniki Drukowanej firmy CPI w hrabstwie Durham, w Anglii. Nad projektem pracują również CDO2, Sussex University, University of Strathclyde i Peacock Technology.

W celu weryfikacji wykonalności tego przedsięwzięcia firma Aceleron wyprodukowała prototypowy pakiet ogniw, który zostanie zintegrowany z wydrukowanymi czujnikami, a Brill Power dostarczy potrzebny sprzęt i oprogramowanie BMS.

Communications & Power Industries wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny elektroniki i doświadczenie z zakresu nowatorskich technik drukowania. Firma opracowała proces produkcji drukowanych cewek indukcyjnych na podłożu o dużej powierzchni ze zintegrowanymi komponentami typu pick and place.

Źródło: Electronics Weekly

Powiązane treści
Unia Europejska przeznaczy 3,2 mld euro na badania i rozwój akumulatorów
Ceny akumulatorów li-ion spadną do 100 dolarów za kWh
Digi-Key zawarł umowę dystrybucyjną z Fingerprint Cards
Ibase Gaming nawiązuje współpracę z Muratą i Powin Energy
Opracowano niepalny, elastyczny akumulator litowo-jonowy
LG Chem będzie nowym dostawcą akumulatorów do Tesli
Innodisk nabył ponad 40% udziałów tajwańskiego Sysinno Technology
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Projektowanie i badania
Seminarium
Tworzenie i optymalizacja filtrów w Ansys Nuhertz oraz Ansys HFSS
Gospodarka
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Prezentacje firmowe
Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów