W tym czasie dostawy matryc przeznaczonych do telewizorów i monitorów uległy zmniejszeniu - dotyczy to w szczególności ekranów TV o przekątnej 55/65 cali, których sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła o 25-30%. Dostawy 9-calowych i większych wyświetlaczy do tabletów utrzymały się na zadowalającym poziomie ze względu na wzrost sprzedaży urządzeń Amazona i Huaweia.
Zgodnie z prognozami Digitimes Research, w czwartym kwartale bieżącego roku dostawy dużych ekranów LCD z Tajwanu wzrosną zaledwie o 0,9%. Spowodowane to będzie odwrotem od technologii wyświetlaczy ciekłokrystalicznych dokonanym przez firmy Samsung Display i LG Display, w miejsce czego wejdą jednak zamówienia na 55/65-calowe panele telewizyjne dla firm z Chin, które zwiększają swoje możliwości. Oczekuje się, że w 2019 roku dostawy dużych paneli LCD z Tajwanu osiągną wielkość 232 mln sztuk, co stanowi ponad 30% przesyłek zrealizowanych na całym świecie.
Źródło: DigiTimes