Wzrosła sprzedaż dużych ekranów LCD z Tajwanu
| Gospodarka Produkcja elektronikiJak informuje Digitimes Research, w trzecim kwartale 2019 r. dostawy dużych ekranów LCD - większych niż 9 cali - pochodzących od producentów tajwańskich (z wyłączeniem firmy Sharp) wzrosły sekwencyjnie o 2,1%. Dało to sprzedaż na poziomie 59,3 mln sztuk. Dostawy paneli do notebooków wzrosły drugi kwartał z rzędu, sięgając 36,5% udziału w całkowitej wielkości sprzedaży dużych paneli z Tajwanu. Jednocześnie w ciągu ostatniego roku ich ceny średnie (ASP) spadły w najmniejszym stopniu, w porównaniu do cen wyświetlaczy przeznaczonych do innych zastosowań.
W tym czasie dostawy matryc przeznaczonych do telewizorów i monitorów uległy zmniejszeniu - dotyczy to w szczególności ekranów TV o przekątnej 55/65 cali, których sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym spadła o 25-30%. Dostawy 9-calowych i większych wyświetlaczy do tabletów utrzymały się na zadowalającym poziomie ze względu na wzrost sprzedaży urządzeń Amazona i Huaweia.
Zgodnie z prognozami Digitimes Research, w czwartym kwartale bieżącego roku dostawy dużych ekranów LCD z Tajwanu wzrosną zaledwie o 0,9%. Spowodowane to będzie odwrotem od technologii wyświetlaczy ciekłokrystalicznych dokonanym przez firmy Samsung Display i LG Display, w miejsce czego wejdą jednak zamówienia na 55/65-calowe panele telewizyjne dla firm z Chin, które zwiększają swoje możliwości. Oczekuje się, że w 2019 roku dostawy dużych paneli LCD z Tajwanu osiągną wielkość 232 mln sztuk, co stanowi ponad 30% przesyłek zrealizowanych na całym świecie.
źródło: DigiTimes