SK Innovation planuje rozszerzyć produkcję akumulatorów w USA i na Węgrzech

Południowokoreańska firma SK Innovation planuje zbudować w Stanach Zjednoczonych drugą fabrykę akumulatorów do pojazdów elektrycznych, a także rozważa rozbudowę fabryki na Węgrzech. Kim Jun, CEO firmy, jest zdania, że coraz więcej azjatyckich producentów będzie produkować akumulatory w USA, by uniknąć taryf importowych i zaspokoić popyt ze strony amerykańskich producentów samochodów.

Posłuchaj
00:00

Kim Jun zapowiedział, że drugi amerykański zakład SK Innovation, budowany w stanie Georgia, ma mieć zdolność produkcyjną równoważną 10 GWh pojemności, jednak nie ujawnił przyszłych odbiorców wytwarzanych akumulatorów. Firma zobowiązała się do zainwestowania 1,7 mld dolarów w budowę pierwszej fabryki o możliwościach wytwórczych sięgających 9,8 GWh w celu obsługi ośrodka Volkswagena w sąsiednim Tennessee. Produkcja w pierwszym zakładzie rozpocznie się na początku 2022 roku.

Według źródeł agencji Reuters, druga fabryka wymaga nakładu około 1 mld dolarów, ponieważ szacuje się, że osiągnięcie produkcji ma poziomie 1 GWh wymaga zainwestowania 100 mln. Ostateczna wartość inwestycji ma być zatwierdzona przez zarząd w pierwszej połowie 2020 r.

W przypadku Węgier, SK Innovation rozważa rozbudowę drugiego zakładu - który obecnie dopiero powstaje - z 10 do 16 GWh zdolności produkcyjnej, by zwiększyć podaż dla Volkswagena. Firma prowadzi ponadto z producentem samochodów rozmowy, mające doprowadzić do przekształcenia tworzonego na Węgrzech ośrodka w spółkę joint venture. Rzeczniczka SK Innowation powiedziała, że ​​inną rozważaną opcją jest stworzenie dodatkowych 6 GWh potencjału produkcyjnego w kraju europejskim innym niż Węgry.

Volkswagen twierdzi, że jego zapotrzebowanie na akumulatory przekracza w Europie i Azji 300 GWh rocznie, i że omawia opcje dostaw z różnymi partnerami.

W Chinach pierwsza fabryka akumulatorów SK Innovation, o potencjale produkcyjnym wynoszącym 7,5 GWh, została uruchomiona w Changzhou pod koniec 2019 r., a fabryka budowana w Yancheng, pozwalająca na produkcję na poziomie 20 GWh, zostanie ukończona do końca bieżącego roku. Zarząd zastanawia się również nad inwestycją w chińską spółkę EVE Energy Co Ltd, która mogłaby zapewnić kolejne 8,5 GWh pojemności wytwarzanych akumulatorów.

Kim Jun oczekuje, że w 2025 r. pojazdy elektryczne będą stanowiły ponad 10% światowej sprzedaży samochodów i prawie 20% w 2030 r., kiedy to możliwości wytwórcze SK Innovation sięgną około 200 GWh pojemności.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
SK Innovation zbuduje w Dąbrowie Górniczej fabrykę
Chińska firma zbuduje na Węgrzech fabrykę akumulatorów
Polska będzie centrum produkcji akumulatorów w Europie
LG Magna e-Powertrain zwiększa zasięg dzięki nowemu zakładowi na Węgrzech
Photon Energy podłączył do węgierskiej sieci pierwsze dwie elektrownie fotowoltaiczne
Pakiety akumulatorowe - czas na optymalizację technologii i obniżkę kosztów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
VIOLA 200 – kompaktowe radio cyfrowe dla wymagających użytkowników
Zasilanie
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Zasilanie
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Mikrokontrolery i IoT
AAEON i DEEPX łączą siły, integrując ultraefektywny akcelerator AI z platformami UP
Projektowanie i badania
Tylko jedna doba i wspólny cel – usprawnienie działania państwa. Zakończył się HackNation 2025
Produkcja elektroniki
Dystrybucja komponentów w Europie w trzecim kwartale 2025 r. - jest lepiej!
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Infineon przeszedł na zieloną energię elektryczną we wszystkich lokalizacjach na świecie
Gospodarka
Siemens i nVent tworzą przełomową architekturę referencyjną dla centrów danych AI NVIDIA
Targi krajowe
Targi napędów i sterowania Control & Drives Poland - 2. edycja

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów