Do 2030 roku wartość sektora AI wzrośnie do 1,3 bln dolarów
| Gospodarka Mikrokontrolery i IoTAndrew Ng współzałożyciel amerykańskiego dostawcy usług edukacyjnych Courser wskazuje, że wdrożenie sztucznej inteligencji w sektorach niezwiązanych z oprogramowaniem jest nieuniknione.
Wiele przedsiębiorstw poza tym sektorem, zwłaszcza producenci wahają się w kwestii wdrożenia AI. Większe firmy opierające swoją działalność o oprogramowanie mogą mieć ponad miliard odbiorców usług, co umożliwia im łatwe gromadzenie danych, które można wykorzystać do trenowania sieci neuronowych AI i opracowywania algorytmów. Pojedynczy producent może może posiadać tak dużej liczby klientów i wykorzystywać znacznie mniejszą ilość danych do procesów AI.
Współzałożyciel powiedział, że na linii montażowej przetwarzającej dużą ilość smartfonów system może zarejestrować tylko mniej niż 100 defektów, co jest niewystarczające do wyszkolenia AI w wykrywaniu usterek. Kiedy brakuje dużej ilości danych, wykorzystywana jest technologia GAN (Generative Adversarial Network), która może przeprowadzać proces głębokiego uczenia, na mniejszej ilości zebranych informacji.
Według przygotowanej przez McKinsey & Company prognozy w 2030 roku wartość globalnego rynku sztucznej inteligencji wzrośnie do 1,3 bln dolarów. Oprócz sektora IT sztuczna inteligencja będzie szeroko stosowana w handlu detalicznym, turystyce, logistyce, montażu samochodów, obróbce metali, produkcji zaawansowanej elektroniki i półprzewodników, opiece medycznej, telekomunikacji, procesach petrochemicznych i rolnictwie.
Przykładowo Zoomlion Heavy Industry Science & Technology, chiński producent sprzętu inżynieryjnego i rolniczego, wykorzystał sztuczną inteligencję i czujniki w kombajnach, aby zmniejszyć straty podczas wycinania.
Tajwański rynek półprzewodników jest silny, jednak do utrzymania swojej pozycji będzie musiał wykorzystać sztuczną inteligencję. W przypadku firm zajmujących się półprzewodnikami AI może zostać początkowo zaadaptowana do części ich działalności, a jeśli okaże się skuteczna, może zostać wdrożona do pozostałych procesów.
źródło: Digitimes