Polski rynek telewizorów odbije w przyszłym roku

Jak podaje Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego "Cyfrowa Polska", średnia sprzedaż telewizorów w Polsce w ostatnich pięciu latach wahała się w przedziale 2,1 - 2,4 mln sztuk. W pierwszym kwartale 2020 r. sprzedano ich ponad 437 tys., czyli o prawie 10% mniej niż w tym samym okresie w roku poprzednim.
Eksperci Związku przewidują, że 2021 r. rynek odbije z uwagi na odbywające się w tym roku dwie imprezy sportowe.

Posłuchaj
00:00

Jednocześnie kolejny etap cyfryzacji telewizji naziemnej (DVB-T2), który jest wdrażany w Polsce, powinien zachęcić konsumentów do wymiany odbiorników na nowe. W 2019 r. 62% krajowych gospodarstw domowych miało co najmniej jeden telewizor zdolny do odbioru emisji cyfrowej DVB-T2. W tym roku ten poziom ma sięgnąć 77%, a w 2021 r. 91%.

Kolejnym impulsem rozwoju rynku telewizorów będzie telewizja hybrydowa HbbTV (Hybrid Broadcast Broadband TV) - nowy standard telewizji hybrydowej łączący w sobie typową emisję sygnałów telewizyjnych wraz z multimedialnymi treściami dostarczanymi do telewizora przez szerokopasmowy Internet.

Polska jest jednym z największych producentów i eksporterów telewizorów w Europie. Pięć zakładów - LG Mława, TPVision Gorzów Wlkp, UMC Toruń, TCL Żyrardów, DGMC Wrocław - wytwarza rocznie średnio 20 mln odbiorników. Aż 90% produkcji trafia na rynki zachodnie, głównie do Niemiec.

 
Liczba sprzedanych telewizorów w 2019 r., w podziale na kraje w Europie, w mln sztuk
 
Zakłady zajmujące się produkcją i projektowaniem telewizorów w Polsce

 

Powiązane treści
Rynek telewizorów czeka na nowe technologie
W czwartym kwartale wzrosły dostawy telewizorów LCD
Ekrany microLED wkraczają na rynek telewizorów
W Japonii trwa boom na telewizory
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Firmy Trinasolar i HoloSolis podpisały umowę licencyjną na technologię TOPCon
Produkcja elektroniki
ST Microelectronics kupił biznes MEMS od NXP
Komponenty
Strategiczna współpraca Lotus i EDOM w regionie APAC
Produkcja elektroniki
Kolejny projekt inwestycyjny z obszaru półprzewodników został anulowany
Mikrokontrolery i IoT
Mouser wspiera inżynierów w walce z cyberzagrożeniami – nowe Centrum Zasobów Bezpieczeństwa
Pomiary
Drukowany w 3D czujnik auksetyczny napędza rozwój elektroniki ubieralnej i robotyki
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Prezentacje firmowe
Intuicyjne latarki firmy Ledlenser
Gospodarka
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Gospodarka
Nowoczesne rozwiązania oświetleniowe dla terenów parkowych

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów