Vertiv i Honeywell będą optymalizowć pracę centrów danych

W ramach porozumienia firmy zamierzają połączyć doświadczenie Honeywella w zakresie technologii operacyjnych z rozwiązaniami Vertiv przeznaczonymi dla krytycznej infrastruktury cyfrowej, co pozwoli osiągnąć bardziej zrównoważoną i wydajną pracę centrów danych. Kombinacja inteligentnego wyboru rodzaju źródeł energii ze scentralizowanym wglądem w działalność operacyjną i stan infrastruktury pozwoli na zmniejszenie poboru energii.

Posłuchaj
00:00

Funkcjonujące centra danych wymagają dużej mocy. Firmy Honeywell i Vertiv rozpoczęły współpracę, której celem jest stworzenie zintegrowanych rozwiązań zwiększających niezawodność centrów, ich odporność na awarie i katastrofy, a także optymalizacja wydajności operacyjnej. Rozwiązania mają być dostępne jeszcze w 2020 roku.

Podstawę oferty stanowić będą tworzone przez Honeywella systemy zarządzania budynkami (BMS), oprogramowanie narzędziowe oraz produkty ochronne, a także dostarczane przez Vertiv systemy zasilania gwarantowanego (UPS), rozwiązania do dystrybucji energii, systemy klimatyzacji precyzyjnej, monitorowania infrastruktury i rozwiązania modularne. Dzięki współpracy operatorzy centrów danych każdej wielkości - hiperskalowalnych, dużej skali, kolokacyjnych oraz brzegowych - będą mogli zintegrować wiele rodzajów przetwarzanych informacji w ramach jednego obiektu. Będą też mogli wykorzystywać dane z systemów zarządzania budynkami do optymalizacji działalności, zmniejszenia zużycia energii i ograniczenia kosztów, zwiększając przy tym wydajność i niezawodność centrów.

Początkowo Honeywell i Vertiv skoncentrują się na rozwiązaniach mikrosieci energetycznych dla centrów danych, by umożliwić efektywną eksploatację alternatywnych źródeł mocy, takich jak panele słoneczne, ogniwa paliwowe i baterie. Pierwszym produktem oferowanym w ramach współpracy będzie inteligentne rozwiązanie do zarządzania energią, zawierające funkcje zarządzania różnymi źródłami mocy oraz kontroli ich pracy.

Źródło: Honeywell, Vertiv

Powiązane treści
Farnell element14 wyróżniony nagrodą firmy Honeywell za najlepszą praktykę marketingową
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komunikacja
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji
Komunikacja
Nowy e-book firmy Mouser odkrywa przyszłość komunikacji satelitarnej
Mikrokontrolery i IoT
Edge AI w natarciu – miliardowe inwestycje w inteligentny sprzęt
Komponenty
TDK stawia na inteligentne monitorowanie maszyn
Produkcja elektroniki
Czy walka o metale ziem rzadkich zaszkodzi polskim eksporterom elektroniki?
Komponenty
Nowa generacja chipów – fotonika otwiera drogę do superwydajnej AI
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Elektronik zaprasza na wrześniowe targi
Informacje z firm
RENEX EEC na stoisku POLSA podczas targów MSPO 2025
Informacje z firm
Essemtec na Gdańsk TEK Day 2025 - stoisko 54

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów