Producenci wyświetlaczy LCD notują kolejne spadki przychodów

Producenci ekranów LCD AU Optronics (AUO) i HannStar Display, a także inni dostawcy, w tym Radiant Opto-Electronics, Global Lighting Technologies (GLT) i FineMat Applied Materials, odnotowali dalszy spadek przychodów w styczniu tego roku.

Posłuchaj
00:00

Styczniowe przychody AUO spadły o 7,8% w ujęciu miesięcznym, ale wzrosły o 71,8% w ujęciu rocznym, osiągając wartość 26,62 mld NT (950,71 mln dolarów). Dostawy wyświetlaczy LCD, liczone jako powierzchnia, w tym miesiącu również spadły o 7,8%. Firma oszacowała, że tak liczone dostawy w pierwszym kwartale 2021 roku spadną o 7-9% sekwencyjnie, głównie z powodu mniejszej liczby dni roboczych i problemów z podażą surowców, w tym substratów szklanych i układów scalonych. Prognozy wskazują, że średnie ceny sprzedaży w tym kwartale wzrosną o 7 do 9% sekwencyjnie, za sprawą dużego popytu na telewizory i urządzenia informatyczne.

Firma AUO zwraca uwagę, że niedawna awaria pieca w zakładzie produkcyjnym w mieście Gumi, w Korei Południowej prowadzonym przez AGC - drugiego największego na świecie dostawcę podłoży szklanych - może przyczynić się do całkowitego wstrzymania pracy linii produkcyjnych na co najmniej sześć miesięcy. Braki substratu wykorzystywanego do ekranów TFT-LCD i OLED jeszcze bardziej się pogłębią w drugim i trzecim kwartale.

Firma HannStar Display odnotowała w styczniu przychody mniejsze o 3,5% w stosunku do poprzedniego miesiąca. W rocznym ujęciu wyniosły one 2,481 mld NT, co oznacza wzrost o 124,7%. Styczniowe dostawy wyświetlaczy średnich i małych rozmiarów spadły do 21,31 mln sztuk, czyli o 7,3%. Sprzedaż ekranów wykorzystywanych do monitorów i telewizorów spadła do 2,37 mln sztuk, co oznacza spadek o 21,3%.

Specjalizujący się w modułach backlight Radiant Opto-Electronics, odnotował w styczniu spadek przychodów o 14,25% w ujęciu sekwencyjnym. W ujęciu rocznym firma wygenerowała dochód na poziomie 5,051 mld NT, co przekłada się na wzrost o 45,04%. Sprzedaż w tym miesiącu spadła do 12,207 mln sztuk, czyli o 3,7%, a obejmowała ona 7,027 mln sztuk przeznaczonych dla urządzeń mobilnych (-2,87%), 4,838 mln sztuk dla aplikacji IT (-7,1%) oraz 342 tys. sztuk przeznaczonych dla telewizorów i rozwiązań motoryzacyjnych - czyli bez zmian w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Pomimo spadku przychodów w styczniu, oczekuje się, że w pierwszym kwartale tego roku Radiant osiągnie dobre wyniki dzięki utrzymującemu się silnemu popytowi na notebooki i tablety.

Radiant, obecnie działający w łańcuchu dostaw dla rodziny urządzeń iPad i MacBook, ma dostarczać moduły w technologii miniLED dla 14- i 16-calowych przenośnych komputerów Apple'a.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
Ceny ekranów LCD będą rosły wolniej
AU Optronics zatrudni dodatkowych 1500 pracowników
W czwartym kwartale wzrosły dostawy telewizorów LCD
Samsung Display wycofuje się z rynku wyświetlaczy LCD
W pierwszym kwartale zmaleją dostawy monitorów LCD z Chin
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Prezentacje firmowe
Przyszłość wyświetlaczy TFT z podświetleniem mini LED
Gospodarka
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Prezentacje firmowe
Wyświetlacze EPD w ofercie Unisystemu

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów