Chiny obejmą 70% światowego rynku ekranów LCD

W łańcuchu dostaw wyświetlaczy LCD odnotowano nadpodaż i spadek cen. W związku ze stabilizacją sytuacji epidemiologicznej, sprzedaż telewizorów - z trudem - ale jednak może odzyskać trend wzrostowy w tym roku. Ponadto, Samsung i LG stopniowo wycofują się z branży wyświetlaczy. Z kolei tajwańskie firmy koncentrują się na deskach rozdzielczych, zaawansowanych modelach telewizorów i produktach IT. Struktura światowego przemysłu ekranów ulega transformacji.

Posłuchaj
00:00

Obecność chińskich producentów na rynku paneli LCD nadal się rozszerza. Samsung wcześniej zajmował pierwsze miejsce na rynku wyświetlaczy w segmencie hi-end. Sprzedał swoją linię produkcyjną ekranów chińskiej firmie CSOT. Oczekuje się, że wytwarzane w Chinach ekrany zdominują rynek, zanim technologia OLED zostanie rozwinięta do takiego poziomu, który pozwoli zmniejszyć udział paneli LCD w rynku. Prognozy wskazują, że wyświetlacze wyprodukowane w Chinach będą odpowiadać za ponad 70% udziału w globalnym rynku.

Pod względem zastosowań, panele rozdzielcze w pojazdach i centralne systemy sterowania odnotowują stabilny dwucyfrowy wzrost. Sprzedaż interaktywnych wyświetlaczy digital signage również utrzymuje się na zadowalającym poziomie. Preferencje rynkowe skłaniają się ku ekranom o dużej przekątnej. Po przejęciu linii produkcyjnej, chiński CSOT ma zająć na rynku miejsce znaczącego gracza, co może stanowić zagrożenie dla tajwańskich firm.

Ponieważ pandemiczny kryzys dobiega końca globalny rynek telewizorów, który napędzał sprzedaż paneli, obecnie boryka się ze spadkiem popytu. Niedobór komponentów, zakłócenia pracy portów, polityka Chin w zakresie ograniczeń pracy fabryk, w połączeniu z tajfunami występującymi w Azji, zaostrzyły problemy. Biorąc pod uwagę kwartalną produkcję mieszczącego się w przedziale 7-8 mln telewizorów, tajwańskich firm takich jak TPV i Foxconn, na rynku będzie można odnotować umiarkowany sekwencyjny wzrost. Mimo wszystko można zaobserwować spadki o około 15% rok do roku.

W przypadku popytu na tablety różnica między popytem a podażą nieco się zmniejsza. Producenci wiązali nadzieje z oczekiwanym w czwartym kwartale szczytem sprzedaży, który przy obecnej sytuacji może nie mieć miejsca. Mimo wszystko dostawy niektórych producentów są zagrożone ze względu na niedobory układów PMIC, TDDI i procesorów aplikacyjnych.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
Chiny mogą odciąć dostawy IC na zagraniczne rynki
Chiny chcą konkurować w produkcji ekranów OLED
Więcej wyświetlaczy w autach to wyzwanie
Advantech razem z FETC opracują nowy system elektronicznego poboru opłat
Stopień wykorzystania fabryk wyświetlaczy spadnie do 68%
Chiny notują silny wzrost w branży półprzewodników pomimo sankcji USA
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Holenderski rząd przejmuje kontrolę nad firmą Nexperia
Pomiary
Polski odbiornik GNSS zsynchronizuje czas w europejskiej infrastrukturze krytycznej
PCB
Würth Elektronik rozwija technologie PCB w europejskim projekcie PROACTIF
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Zobacz więcej z tagiem: Optoelektronika
Informacje z firm
Współpraca z wyświetlaczami - panele dotykowe - film
Gospodarka
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Technika
Produkty Broadcom - optoelektronika i automatyka dla przemysłu i nie tylko

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów