Spadek sprzedaży smartfonów przekroczył 50%
| Gospodarka KomunikacjaW lutym 2022 roku Chiny i Tajwan odnotowały spadek sprzedaży telefonów odpowiednio o 20% i 55%. Wszyscy lokalni dostawcy detaliczni pokładają nadzieję ożywienia sprzedaży w nowym modelu iPhone SE. Dostawy smartfonów na Tajwanie wyniosły 396 tys. sztuk. Dla porównania, w styczniu dostawy sięgały 494 tys. sztuk. Obserwatorzy rynku informują, że najlepiej sprzedającymi się markami były Apple i Samsung.
Dostawy smartfonów w Chinach wyniosły w lutym 14,55 mln sztuk. W styczniu sprzedano 32,37 mln sztuk. Dostawy smartfonów w Chinach odnotowały w pierwszych dwóch miesiącach tego roku 23% spadek, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Obserwatorzy rynku przypisują znaczne spadki sprzedaży takim czynnikom, jak niedobór komponentów czy brak na rynku atrakcyjnych aplikacji wykorzystujących potencjał sieci 5G. Obserwatorzy zapewniają, że w marcu rynek smartfonów odnotuje lepsze wyniki, jednak nie należy oczekiwać znacznych zmian.
Liczba przedpremierowych zamówień nowego modelu Samsunga pozwoliła firmie wyróżnić się w lutym na rynku tajwańskim. Szacuje się, że pozwoli to zwiększyć sprzedaż smartfonów wysokiej klasy na lokalnym rynku. Tymczasem w związku z niedawnym wprowadzeniem przez Apple iPhone'a SE klasy średniej i nadchodzącą premierą nowych produktów Xiaomi, Oppo, Realme i Vivo, oczekuje się, że popyt na smartfony wzrośnie w marcu i kwietniu.
Na chińskim rynku nadal dominują producenci krajowych marek smartfonów. Mimo 10% udziału Apple'a w rynku nowa seria iPhone'a 13, 4,7-calowy iPhone'ów SE może nie wzbudzić znacznego zainteresowania chińskich konsumentów. Czynnik ten może zmniejszyć ogólny udział amerykańskiej firmy w chińskim rynku.
źródło: DigiTimes