Niedawno spółka Sony Semiconductor Solutions zaprezentowała swoją nową technologię Octa PD. Twórcy tej technologii wskazują, że rozwiązuje ona problem z ustawieniem ostrości obrazów na wiele celów — na przykład, gdy znajduje się za nimi słońce. Rozwiązanie to pozwala skupić ostrość na twarzy osoby w kadrze, jak i na punkcie orientacyjnym.
Sony specjalizował się głównie w czujnikach CMOS. Jednak w związku ze stratą głównego kontrahenta w 2020 roku, chińskiego Huaweia, udział firmy mocno się skurczył, co doprowadziło do spadku sprzedaży wysokiej klasy komponentów optoelektronicznych. W 2021 roku udział firmy Sony w światowym rynku CMOS wynosił 43%. Dla porównania w 2019 roku było to 53%.
Firma będzie musiała podjąć zdecydowane działania. Obecnie Samsung odpowiada za 18,5% dostaw czujników obrazu. Amerykański OmniVision Technologies zajął dobrze ugruntowaną pozycję w sektorze motoryzacyjnym, a chiński GalaxyCore zwiększa sprzedaż smartfonów.
W związku z obecną sytuacją rynkową firma Sony ogłosiła plany 60% objęcia rynku do 2025 roku, zachowując cel ogłoszony w 2019 roku, którym są trendy w branży smartfonów. Sony zamierza także zwiększyć moce produkcyjne. Większość z 470 mld jenów (3,5 mld dolarów), nakładów inwestycyjnych przeznaczonych dla całej grupy na rok fiskalny 2022, zostanie przeznaczona na półprzewodniki, co stanowi wzrost o 35% w stosunku do roku poprzedniego. Inwestycje zostaną zrealizowane w fabryce czujników obrazu, zlokalizowanej w Nagasaki. Zakład ten został uruchomiony w 2021 roku, a od maja tego roku trwa jego rozbudowa.
Źródło: Nikkei Asia