Kalifornia zatwierdza zakaz sprzedaży pojazdów benzynowych

Kalifornijska Rada ds. Zasobów Powietrza (California Air Resources Board - CARB) zatwierdziła przepisy całkowicie zakazujące sprzedaży nowych samochodów spalinowych i ciężarówek od 2035 r. Ograniczenie sprzedaży poparli najwięksi producenci samochodów, jak Tesla, General Motors, Toyota czy Grupa Volkswagen. Aby wejść w życie, nowe przepisy czekają teraz na zatwierdzenie przez rząd federalny.

Posłuchaj
00:00

Kalifornia ma najwyższy wskaźnik penetracji pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, a ich sprzedaż w drugim kwartale przekroczyła 16% sprzedaży wszystkich nowych samochodów. Nowe przepisy będą wymagać od producentów osiągnięcia ustalonego udziału pojazdów o zerowej emisji w rocznej sprzedaży nowych samochodów. Od 2026 r. producenci będą musieli sprzedawać 35% hybryd typu plug-in, w pełni elektrycznych lub pojazdów na ogniwa wodorowe. Do roku 2030 r. muszą zwiększyć ten odsetek do 68%, a do 2035 - do 100%. Według CARB, nowo zatwierdzony zakaz sprzedaży pojazdów spalinowych prawdopodobnie zostanie wprowadzony także w innych stanach.

Według The Wall Street Journal, kalifornijskie przepisy będą miały zastosowanie do producentów samochodów, ale nie do dealerów. Co więcej, posiadanie i prowadzenie samochodów benzynowych w stanie będzie po 2035 roku nadal legalne.

Infrastruktura ładowania wśród przeszkód w zwiększeniu sprzedaży pojazdów elektrycznych

Zakaz sprzedaży zatwierdzony przez CARB spotkał się z mniejszym oporem niż dwa lata temu, kiedy to gubernator Kalifornii Gavin Newsom wydał zarządzenie wykonawcze o podobnej treści. Wówczas niektórzy gracze z branży stwierdzili, że cel był określony zbyt rygorystycznie, ponieważ wciąż trzeba zbudować więcej infrastruktury ładowania, a dostępność surowców do akumulatorów pozostaje niewystarczająca.

Według agencji Reutera, organizacja American Fuel & Petrochemical Manufacturers zwróciła się do administracji prezydenta Bidena o odrzucenie "bezprawnego zakazu" przyjętego w Kalifornii. Stowarzyszenie handlowe oświadczyło, że zatwierdzenie przekaże władzę federalną stanowi i umożliwi gubernatorowi Newsomowi i CARB narzucanie standardów samochodów osobowych i ciężarowych w kraju.

Według prognoz CARB, przepisy obniżą sprzedaż pojazdów benzynowych o 9,5 mln do 2035 roku, a w latach 2026-2040 redukcja emisji gazów cieplarnianych w stanie będzie równoważna 915 mln baryłek ropy.

Ambitny plan Kalifornii pojawił się niecałe dwa tygodnie po tym, jak prezydent USA Joe Biden podpisał ustawę o redukcji inflacji. Ustawa odnawia istniejącą ulgę podatkową na pojazdy elektryczne w wysokości 7500 USD. Nadal jednak wymaga montażu pojazdów w Ameryce Północnej i materiałów akumulatorowych pozyskiwanych lokalnie lub za pośrednictwem partnera handlowego ze Stanów Zjednoczonych.

Producenci samochodów z Korei Południowej i inne firmy wytwarzające pojazdy elektryczne poza Ameryką mogą nie kwalifikować się do ulgi podatkowej. Nowe wymagania prawdopodobnie sprawią, że ich pozycja zostanie ugruntowana za konkurentami z USA. Według wielu doniesień medialnych, rząd Korei Południowej będzie negocjował z administracją Joego Bidena w celu złagodzenia możliwych skutków. Rozważa również złożenie odwołania do Organu Apelacyjnego Światowej Organizacji Handlu, jeśli okaże się to konieczne.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Chińscy producenci pojazdów elektrycznych inwestują w moduły zasilania SiC
Volkswagen zdetronizuje Teslę na rynku pojazdów elektrycznych?
Tesla zasilająca dom - czy to możliwe?
Rosnące koszty akumulatorów nie zmniejszają sprzedaży pojazdów elektrycznych
Układy sterowania pracą akumulatorów Li-Ion w pojazdach elektrycznych
W 2022 roku światowe dostawy samochodów elektrycznych osiągną 6 mln sztuk
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Trina Storage i Stiemo zbudują w krajach bałtyckich sieć potężnych magazynów energii
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Gospodarka
Globalny rynek smartfonów stoi w obliczu stagnacji
Gospodarka
Weller Tools świętuje 80 lat innowacji

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów