Chińscy producenci pojazdów elektrycznych inwestują w moduły zasilania SiC

Firma Li Auto rozpoczęła niedawno prace nad bazą badawczo-rozwojową i produkcyjną półprzewodników mocy w Suzhou, w Chinach. To posunięcie strategiczne, które pozwoli Li Auto na opracowanie i masową produkcję własnych modułów mocy z węglika krzemu (SiC).

Posłuchaj
00:00

Ośrodek produkcyjny będzie zlokalizowany w Suzhou New District, w prowincji Jiangsu. Jest budowany przez Suzhou Sike Semiconductor, spółkę joint venture Li Auto i Hunan Sanan Semiconductor. Oczekuje się, że instalacja sprzętu i testy rozpoczną się jeszcze w 2022 r., a próbki zostaną wyprodukowane w pierwszej połowie 2023 r. Oficjalnie fabryka ruszyć ma w roku 2024. Roczna produkcja w przyszłości będzie stopniowo wzrastać do 2,4 mln modułów mocy SiC.

Współzałożyciel i prezes Li Auto, Yanan Shen, zwraca uwagę, że półprzewodniki trzeciej generacji będą szybko zyskiwać szerokie zastosowanie w pojazdach NEV. Posiadanie własnej bazy badawczo-rozwojowej i produkcyjnej dla samochodowych modułów zasilających SiC pozwoli Li Auto na ugruntowanie pozycji lidera technologii i produktów w tej dziedzinie, jednocześnie skutecznie zabezpieczając ich masową produkcję.

Niedobór chipów samochodowych od drugiej połowy 2020 r. doprowadził do zmniejszenia i zawieszenia produkcji samochodów przez wielu producentów. Inwestując w opracowywane przez siebie chipy, firmy takie jak BYD były w stanie osiągnąć samowystarczalność. W rezultacie opanowanie podstawowych części łańcucha dostaw stało się głównym celem rozwoju działalności producentów samochodów.

W Wuxi, również w prowincji Jiangsu, w budowę własnej bazy produkcyjnej do pakowania i testowania modułów półprzewodnikowych trzeciej generacji zainwestuje także HYCET Technology - spółka zależna Great Wall Motor Group. Baza utworzona kosztem 800 mln CNY (116,8 mln USD) skoncentruje swoje działania na inwerterach i ładowarkach do pojazdów NEV, przy czym docelowa roczna produkcja sięgnąć ma 1,2 mln sztuk. HYCET zamierza rywalizować w Chinach o pozycję lidera motoryzacyjnych półprzewodników mocy. Już wcześniej 10 zestawów narzędzi niezbednych do wytwarzania SiC zakupiła firma Great Wall Motors, by przyspieszyć tworzenie linii produkcyjnych modułów SiC. W 2021 r. zainwestowała ona w chińską firmę produkującą podłoża SiC - Synlight Semiconductor.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych przekroczy 14 mln sztuk - 9 mln w Chinach
Gartner zapowiada lepsze czasy dla elektroników
Kalifornia zatwierdza zakaz sprzedaży pojazdów benzynowych
Foxconn inwestuje w produkcję półprzewodników z SiC
Podłoża 200 mm przyszłością energoelektroniki SiC
Małe elementy magnetyczne torują drogę dla SiC i GaN
STMicro i Soitec pogłębiają współpracę w zakresie rozwoju SiC
Chiny się nie otwierają
GaN-on-SiC zdobywa udział w rynku usług satelitarnych
Globalna sprzedaż osobowych pojazdów elektrycznych przekroczyła w 2022 roku 10 mln sztuk
Chińscy producenci baterii zwiększają produkcję
Infineon zainwestuje 2 mld euro w produkcję SiC i GaN
Rohm zwiększa moce produkcyjne podzespołów SiC
Rynek półprzewodników SiC zwiększa dynamikę
Do 2025 roku udział podzespołów SiC w pojazdach EV osiągnie 25%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Prezentacje firmowe
Montaż powierzchniowy – nowoczesna elektronika na zamówienie
Gospodarka
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów