Do 2025 roku udział podzespołów SiC w pojazdach EV osiągnie 25%

| Gospodarka Komponenty

Według Digitimes Research, komponenty SiC mają ogromny potencjał w segmencie zasilania i oczekuje się, że do 2025 roku będą odpowiadać za 25% półprzewodników mocy wykorzystywanych w motoryzacji. Obecnie na rynku dostępne są podłoża SiC przewodzące i półizolacyjne. Pierwszy typ służy głównie do produkcji elementów energetycznych, mając większy potencjał rynkowy niż typ drugi - do elementów komunikacyjnych.

Do 2025 roku udział podzespołów SiC w pojazdach EV osiągnie 25%

W przypadku przewodzących komponentów SiC zaobserwowano największy potencjał wzrostu w zastosowaniach EV, ponieważ różne kraje coraz częściej oferują ulgi podatkowe związane z produkcją i wykorzystywaniem pojazdów elektrycznych. Digitimes Research szacuje, że do 2025 roku całkowita światowa sprzedaż pojazdów elektrycznych zbliży się do 10 mln sztuk, co przełoży się na wzrost popytu na elementy napędowe oparte o podzespoły SiC.

Przewodzące komponenty z SiC charakteryzują się podwyższoną odpornością na wysokie temperatury i napięcia, zwiększoną efektywnością energetyczną, a także mogą obniżyć koszty budowy systemów zasilania. Te właściwości mają sprzyjać rozszerzeniu wykorzystania ich w produkcji pojazdów EV.

Główni dostawcy IDM, tacy jak Cree, Rohm, STMicrolectronics i Infineon, umacniają swoją pozycję w tym segmencie, a na rynek wkracza coraz więcej podmiotów chińskich -  w ramach rządowej polityki wspierania rozwoju materiałów półprzewodnikowych trzeciej generacji.

źródło: Digitimes