Chińscy dostawcy przygotowują produkcję substratów SiC dla EV

Chiny intensywnie pracują nad łańcuchem dostaw komponentów SiC przeznaczonych dla pojazdów elektrycznych i innych powstających aplikacji. Według źródeł branżowych, aż 14 producentów zajmuje się produkcją i badaniami nad substratami SiC. Globalny rynek SiC jest obecnie zdominowany w ponad 85% przez dwóch amerykańskich dostawców - Cree i II-VI Incorporated. Ich moce produkcyjne są w większości wykorzystywane przez duże firmy i kraje, w celu rozszerzenia kontroli nad zasobami strategicznymi.

Posłuchaj
00:00

Według danych przygotowanych przez Chińskie Stowarzyszenie Statystyk Stosowanych, w 2019 roku 14 krajowych firm zainwestowało w rozwój substratów SiC 22,1 mld yuanów (3,23 mld dolarów). Oznacza to gwałtowny wzrost nakładów w porównaniu do 6 mld CNY z 2018 roku, przy czym inwestujące firmy to SICC, Sanan Optoelectronics, Wafer Works, TankeBlue Semiconductor oraz Hypersics Semiconductor.

Chiński Huawei posiada udziały zarówno w SICC, jak i TankeBlue, wzmacniając w ten sposób swoje działania w zakresie łączenia strategicznych zasobów podłoży SiC, w celu rozwinięcia jego wdrożeń w segmentach pojazdów elektrycznych, urządzeń ładujących i falowników. Oczekuje się, że BYD Semiconductor rozszerzy swoje możliwości o komponenty SiC do obsługi pojazdów elektrycznych i innych nowo powstających aplikacji.

Jednak większość chińskich producentów substratów SiC nadal cierpi z powodu niestabilnych wskaźników wydajności w zakładach foundry 4- i 6-calowych płytek. Może minąć trochę czasu nim osiągną poziom Cree i II-VI w zakresie opłacalnej produkcji masowej.

Źródło: Digitimes

Powiązane treści
Tainergy rozpocznie produkcję płytek SiC
Chiny przygotowują się do rozwoju półprzewodników trzeciej generacji
Od 2022 roku Unimicron będzie dostarczać substraty ABF dla Intela
Do 2025 roku udział podzespołów SiC w pojazdach EV osiągnie 25%
Węglik krzemu w elektronice – wyzwania i perspektywy
Rynek półprzewodników SiC zwiększa dynamikę
Episil dostarczy układy SiC MOSFET dla pojazdów elektrycznych firmy BYD
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Prezentacje firmowe
Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki
Gospodarka
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Gospodarka
Coraz większy udział materiałów polimerowych w zaawansowanym pakowaniu chipów

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów