Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL

Joby Aviation, firma opracowująca elektryczne samoloty pionowego startu i lądowania (eVTOL) przeznaczone dla komercyjnych przewozów pasażerskich, planuje zlokalizować swój pierwszy zakład produkcyjny na międzynarodowym lotnisku w Dayton, w stanie Ohio - mieście, które stanowi kolebkę lotnictwa.

Posłuchaj
00:00

W Dayton mieszkali i pracowali Bracia Wright, którzy skonstruowali i oblatali pierwszy samolot z napędem, a w 1910 roku otworzyli pierwszą w Stanach Zjednoczonych fabrykę samolotów. W mieście znajduje się także Baza Sił Powietrznych Wright-Patterson i główna siedziba Laboratoriów Badawczych Sił Powietrznych, które odegrały kluczową rolę we wspieraniu rozwoju Joby Aviation.

Zakład ma dostarczać do 500 samolotów rocznie, przy zatrudnieniu na poziomie 2000 osób. Wybrany teren o powierzchni 140 akrów ma potencjał, by z czasem zapewnić znaczny dalszy rozwój, oferując obszar wystarczający do stworzenia powierzchni produkcyjnej do dwóch milionów stóp kwadratowych. Oczekuje się, że budowa obiektu w Ohio rozpocznie się w 2024 r., a jego uruchomienie ma nastąpić w roku 2025.

Stan Ohio, JobsOhio i lokalne jednostki polityczne zaoferowały na wsparcie rozwoju obiektu zachęty i korzyści o wartości do 325 mln dolarów, natomiast Joby planuje zainwestować do 500 mln dolarów w miarę zwiększania skali działalności w tym zakładzie.

Długoterminowy inwestor Joby, Toyota, która współpracowała z firmą przy projektowaniu i pomyślnym uruchomieniu pilotażowej linii produkcyjnej w Marina w Kalifornii, planuje w dalszym ciągu doradzać w przygotowaniach do produkcji komercyjnej pasażerskiej taksówki powietrznej na dużą skalę.

W nadchodzących miesiącach Joby planuje rozpocząć zatrudnianie, przy czym oczekuje się, że początkowe stanowiska będą skupiać się na budowie skalowanego obiektu i obróbce części, które początkowo zostaną włączone do niskonakładowej linii produkcyjnej w Kalifornii.

Produkcyjny samolot Joby Aviation jest przeznaczony do transportu pilota i czterech pasażerów z prędkością do 300 km/h, przy maksymalnym zasięgu 160 km i niezwykle cichym profilu dźwiękowym, który jest ledwo słyszalny na tle miast. Od 2025 r. Joby zamierza eksploatować te samoloty w miastach i społecznościach na całym świecie, w oparciu o partnerstwa nawiązane z firmami Delta i Uber.

Źródło: Joby Aviation

Powiązane treści
Elektryczne lotnictwo zapewni zbyt na akumulatory solid-state
Na igrzyskach olimpijskich w Paryżu mogą pojawić się taksówki powietrzne
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
Na całym świecie brakuje specjalistów od technologii półprzewodników
Aktualności
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
PCB
EMS i PCB są synergicznymi obszarami biznesu jedynie dla nielicznych
Zasilanie
Centra danych potrzebują energii - rynek zasilaczy dla centrów w mocnym trendzie wzrostowym
Aktualności
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Komponenty
Sprzęt dla półprzewodników bije rekordy – AI i nowe technologie napędzają globalny rynek do 138 mld USD!
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Mouser uruchamia nowe centrum zasobów skoncentrowane na automatyzacji
Gospodarka
Nowy oddział Würth Elektronik w Republice Południowej Afryki
Gospodarka
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów