Elektryczne lotnictwo zapewni zbyt na akumulatory solid-state

TrendForce prognozuje, że rodzący się rynek latających elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) zwiększy zapotrzebowanie na baterie ze stałym elektrolitem (solid state) do 86 GWh w 2030 roku i do 302 GWh do roku 2035. Aktualnie około 200 producentów rozwija około 900 takich konstrukcji, które trochę przypominają drony, a trochę samochody, stąd często nazywane są latającymi samochodami. Takie firmy, to m.in. Boeing, Toyota, Changan Automobile, XPeng AeroHT.

Posłuchaj
00:00

Wymagania związane z wydajnością akumulatorów są w tych aplikacjach bardzo rygorystyczne. Pionowy start wymaga mocy chwilowej przekraczającej 10-15 razy lot w poziomie, co z kolei wymaga użycia lekkich ogniw o dużej mocy wyjściowej, wysokim bezpieczeństwie i ultraszybkim ładowaniu. Akumulatory solid state oferujące gęstości energii przekraczającą 500 Wh/kg przy doskonałym bezpieczeństwie i dużej mocy doskonale się do tego nadają.

Programy rozwoju lotnictwa niskopoziomowego realizują zarówno Chiny, jak i Stany Zjednoczone, a ich celem jest m.in. masowa produkcja akumulatorów do lotnictwa o gęstości energii ponad 400 Wh/kg.

Powiązane treści
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?
Technika
Izolowane przetwornice DC/DC wysokiego napięcia

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów