Elektryczne lotnictwo zapewni zbyt na akumulatory solid-state

TrendForce prognozuje, że rodzący się rynek latających elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) zwiększy zapotrzebowanie na baterie ze stałym elektrolitem (solid state) do 86 GWh w 2030 roku i do 302 GWh do roku 2035. Aktualnie około 200 producentów rozwija około 900 takich konstrukcji, które trochę przypominają drony, a trochę samochody, stąd często nazywane są latającymi samochodami. Takie firmy, to m.in. Boeing, Toyota, Changan Automobile, XPeng AeroHT.

Posłuchaj
00:00

Wymagania związane z wydajnością akumulatorów są w tych aplikacjach bardzo rygorystyczne. Pionowy start wymaga mocy chwilowej przekraczającej 10-15 razy lot w poziomie, co z kolei wymaga użycia lekkich ogniw o dużej mocy wyjściowej, wysokim bezpieczeństwie i ultraszybkim ładowaniu. Akumulatory solid state oferujące gęstości energii przekraczającą 500 Wh/kg przy doskonałym bezpieczeństwie i dużej mocy doskonale się do tego nadają.

Programy rozwoju lotnictwa niskopoziomowego realizują zarówno Chiny, jak i Stany Zjednoczone, a ich celem jest m.in. masowa produkcja akumulatorów do lotnictwa o gęstości energii ponad 400 Wh/kg.

Powiązane treści
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Produkcja elektroniki
Rynek dystrybucji komponentów w Europie nadal pod kreską
Komunikacja
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Produkcja elektroniki
Globalna sprzedaż półprzewodników sukcesywnie rośnie
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Technologia Siemens na pokładzie jachtu Bluegame – nowy wymiar bezpieczeństwa i efektywności
Gospodarka
Jaki był pierwszy dzień targów ENERGETAB 2025?
Gospodarka
Nowy standard realme w zakresie trwałości baterii - 1400 cykli do 2027 roku

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów