Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL

AutoFlight, światowy pionier w zakresie eVTOL (elektrycznego pionowego startu i lądowania), twierdzi, że zarejestrował najdłuższy na świecie lot eVTOL, pokonując odległość 250 km (155 mil) na jednym ładowaniu akumulatorów litowo-jonowych samolotu. Lot, który odbył się 23 lutego w ośrodku testowym AutoFlight eVTOL, składał się z 20 okrążeń wzdłuż predefiniowanego toru. Maszyna była sterowana zdalnie, z ziemi, przez zespół testowy AutoFlight.

Posłuchaj
00:00

Przebyty dystans był rejestrowany i weryfikowany przez systemy AutoFlight oraz niezależne systemy innych firm, szeroko stosowane w sektorze lotniczym. Lot został uznany za najdłuższy w historii lot w pełni elektrycznego samolotu, podczas którego maszyna zarówno startuje, jak i ląduje pionowo.

Jak twierdzi Prezes AutoFlight, Omer Bar-Yohay, zrealizowany przelot testowy jest kamieniem milowym w rozwoju samolotu Prosperity I, który przechodzi kolejne testy mające doprowadzić do jego certyfikacji przez EASA w roku 2025.

Samolot wykorzystany w rekordowym locie jest pierwszym wariantem najnowszego modelu 4. generacji firmy AutoFlight, którego autorem jest legendarny projektant Frank Stephenson. Portfolio projektów pojazdów Franka Stephensona obejmuje takie marki, jak Ferrari, Maserati, McLaren, MINI, a teraz AutoFlight.

Elektryczny samolot AutoFlight Prosperity do pionowego wznoszenia wykorzystuje wirniki, a następnie przechodzi do lotu poziomego na skrzydłach, jak standardowy samolot. Jest w stanie osiągnąć prędkość przekraczającą 200 km/h na dystansie większym niż 250 km. AutoFlight jest jednym z nielicznych producentów eVTOL OEM, którzy opanowali trudną fazę przejściową z lotu pionowego do poziomego i zrobili to setki razy, przelatując tysiące mil z użyciem wielu samolotów.

Źródło: Robotics & Automation

Powiązane treści
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Nidec i Embraer tworzą spółkę joint venture pracującą nad samolotami elektrycznymi
Mouser Electronics bada przyszłość zaawansowanej mobilności powietrznej
Na igrzyskach olimpijskich w Paryżu mogą pojawić się taksówki powietrzne
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Elektryczne lotnictwo zapewni zbyt na akumulatory solid-state
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów