Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL

AutoFlight, światowy pionier w zakresie eVTOL (elektrycznego pionowego startu i lądowania), twierdzi, że zarejestrował najdłuższy na świecie lot eVTOL, pokonując odległość 250 km (155 mil) na jednym ładowaniu akumulatorów litowo-jonowych samolotu. Lot, który odbył się 23 lutego w ośrodku testowym AutoFlight eVTOL, składał się z 20 okrążeń wzdłuż predefiniowanego toru. Maszyna była sterowana zdalnie, z ziemi, przez zespół testowy AutoFlight.

Posłuchaj
00:00

Przebyty dystans był rejestrowany i weryfikowany przez systemy AutoFlight oraz niezależne systemy innych firm, szeroko stosowane w sektorze lotniczym. Lot został uznany za najdłuższy w historii lot w pełni elektrycznego samolotu, podczas którego maszyna zarówno startuje, jak i ląduje pionowo.

Jak twierdzi Prezes AutoFlight, Omer Bar-Yohay, zrealizowany przelot testowy jest kamieniem milowym w rozwoju samolotu Prosperity I, który przechodzi kolejne testy mające doprowadzić do jego certyfikacji przez EASA w roku 2025.

Samolot wykorzystany w rekordowym locie jest pierwszym wariantem najnowszego modelu 4. generacji firmy AutoFlight, którego autorem jest legendarny projektant Frank Stephenson. Portfolio projektów pojazdów Franka Stephensona obejmuje takie marki, jak Ferrari, Maserati, McLaren, MINI, a teraz AutoFlight.

Elektryczny samolot AutoFlight Prosperity do pionowego wznoszenia wykorzystuje wirniki, a następnie przechodzi do lotu poziomego na skrzydłach, jak standardowy samolot. Jest w stanie osiągnąć prędkość przekraczającą 200 km/h na dystansie większym niż 250 km. AutoFlight jest jednym z nielicznych producentów eVTOL OEM, którzy opanowali trudną fazę przejściową z lotu pionowego do poziomego i zrobili to setki razy, przelatując tysiące mil z użyciem wielu samolotów.

Źródło: Robotics & Automation

Powiązane treści
Odbył się pierwszy na świecie lot formacji trzech autonomicznych samolotów eVTOL
Nidec i Embraer tworzą spółkę joint venture pracującą nad samolotami elektrycznymi
Na igrzyskach olimpijskich w Paryżu mogą pojawić się taksówki powietrzne
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Elektryczne lotnictwo zapewni zbyt na akumulatory solid-state
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Schneider Electric rozwija produkcję w USA – nowy zakład w Tennessee wzmocni sektor energetyki i centrów danych
Komponenty
Silanna i DigiKey razem w grze o rynek ADC – nowa generacja przetworników Plural z krótszym czasem dostaw i niższą ceną
Aktualności
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Zasilanie
TDK Electronics przechodzi w pełni na energię odnawialną we wszystkich zakładach produkcyjnych
Produkcja elektroniki
Lit - perspektywy wydobycia w Europie
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025
Informacje z firm
Dacpol - eventowy rozkład jazdy
Informacje z firm
Atrakcyjna oferta outletowa w sklepie internetowym Grupy RENEX

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów