Na igrzyskach olimpijskich w Paryżu mogą pojawić się taksówki powietrzne

Z okazji letnich igrzysk olimpijskich w 2024 r. uwaga świata zwrócona jest w stronę Paryża. W tych warunkach niemiecka firma lotnicza Volocopter zamierza zapisać się w historii, uruchamiając w tym mieście usługę elektrycznej taksówki powietrznej. Ten ambitny plan może sprawić, że tegoroczne igrzyska będą pierwszymi oferującymi rewolucyjne rozwiązanie w zakresie mobilności, zarówno dla sportowców, urzędników, jak i widzów.

Posłuchaj
00:00

Volocopter - pionier w branży elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) - nad wprowadzeniem na rynek taksówki powietrznej "Volocity" pracuje od ponad 13 lat. Według Emersona Xu, starszego menedżera ds. rozwoju biznesu w Volocopterze, firma planuje w tym roku otrzymać certyfikat Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (European Union Aviation Safety Agency - EASA), torując drogę do operacji komercyjnych.

Volocity to pierwszy dostępny na rynku produkt Volocoptera - dwumiejscowy, w pełni elektryczny samolot przeznaczony do lotów w miastach. Dzięki zasięgowi 35 km i prędkości maksymalnej 110 km/h Volocity doskonale nadaje się do zastosowań w zakresie miejskiej mobilności powietrznej krótkiego zasięgu, jak transport wahadłowy na lotnisko, taksówki powietrzne i pogotowie ratunkowe.

Podejście firmy Volocopter do lotnictwa koncentruje się na bezpieczeństwie, a jej samoloty są projektowane tak, by spełniać te same rygorystyczne normy bezpieczeństwa, co komercyjne samoloty Boeinga i Airbusa. Volocopter przygotowując się do wzlotu w powietrze w Paryżu, ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i partnerami handlowymi, aby zapewnić płynny i udany start usługi.

Volocopter opracowuje także większe modele samolotów, w tym cztero- lub pięciomiejscowy samolot o nazwie kodowej "VoloRegion". Dzięki większemu zasięgowi 60-80 km i zwiększonej ładowności, VoloRegion może w przyszłości rozwinąć ofertę firmy w zakresie miejskiej mobilności lotniczej.

Plany Volocoptera dotyczące operacji komercyjnych wykraczają daleko poza Paryż. Firma przeprowadziła już udane loty testowe w różnych miastach na całym świecie. Według Emersona Xu, Rzym, Nowy Jork, Osaka i Singapur należą do kolejnych miast w kolejce do korzystania z usług taksówek powietrznych Volocoptera, po premierze w Paryżu. Pod uwagę brane są również lokalizacje w Chinach.

Niemiecki producent samolotów nawiązał także współpracę z liderami branży, takimi jak ADAC Luftrettung - europejska organizacja ratownictwa powietrznego, w celu zbadania potencjalnych zastosowań w ratownictwie medycznym. W Stanach Zjednoczonych firma Volocopter przeprowadziła pokazy w miastach Nowy Jork i Tampa, wzbudzając duże zainteresowanie.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL
Nidec i Embraer tworzą spółkę joint venture pracującą nad samolotami elektrycznymi
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Mouser Electronics i igus zawarli globalną umowę dystrybucyjną
Zasilanie
Infineon zasili swoje zakłady zieloną energią elektryczną
Produkcja elektroniki
CBRTP rozwija produkcję 8-calowych podłoży GaN
Produkcja elektroniki
Chiny zaostrzają kontrolę eksportu materiałów akumulatorowych, pierwiastków ziem rzadkich i technologii pojazdów elektrycznych
Aktualności
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Projektowanie i badania
Qualcomm przejmuje Arduino
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
SALTEK - ekspert w ochronie przed przepięciami - nowym dostawcą Dacpolu
Gospodarka
30 lat Unisystemu: ludzie, idee i technologia napędzają wizualizację informacji
Gospodarka
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów