Na igrzyskach olimpijskich w Paryżu mogą pojawić się taksówki powietrzne

Z okazji letnich igrzysk olimpijskich w 2024 r. uwaga świata zwrócona jest w stronę Paryża. W tych warunkach niemiecka firma lotnicza Volocopter zamierza zapisać się w historii, uruchamiając w tym mieście usługę elektrycznej taksówki powietrznej. Ten ambitny plan może sprawić, że tegoroczne igrzyska będą pierwszymi oferującymi rewolucyjne rozwiązanie w zakresie mobilności, zarówno dla sportowców, urzędników, jak i widzów.

Posłuchaj
00:00

Volocopter - pionier w branży elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) - nad wprowadzeniem na rynek taksówki powietrznej "Volocity" pracuje od ponad 13 lat. Według Emersona Xu, starszego menedżera ds. rozwoju biznesu w Volocopterze, firma planuje w tym roku otrzymać certyfikat Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (European Union Aviation Safety Agency - EASA), torując drogę do operacji komercyjnych.

Volocity to pierwszy dostępny na rynku produkt Volocoptera - dwumiejscowy, w pełni elektryczny samolot przeznaczony do lotów w miastach. Dzięki zasięgowi 35 km i prędkości maksymalnej 110 km/h Volocity doskonale nadaje się do zastosowań w zakresie miejskiej mobilności powietrznej krótkiego zasięgu, jak transport wahadłowy na lotnisko, taksówki powietrzne i pogotowie ratunkowe.

Podejście firmy Volocopter do lotnictwa koncentruje się na bezpieczeństwie, a jej samoloty są projektowane tak, by spełniać te same rygorystyczne normy bezpieczeństwa, co komercyjne samoloty Boeinga i Airbusa. Volocopter przygotowując się do wzlotu w powietrze w Paryżu, ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i partnerami handlowymi, aby zapewnić płynny i udany start usługi.

Volocopter opracowuje także większe modele samolotów, w tym cztero- lub pięciomiejscowy samolot o nazwie kodowej "VoloRegion". Dzięki większemu zasięgowi 60-80 km i zwiększonej ładowności, VoloRegion może w przyszłości rozwinąć ofertę firmy w zakresie miejskiej mobilności lotniczej.

Plany Volocoptera dotyczące operacji komercyjnych wykraczają daleko poza Paryż. Firma przeprowadziła już udane loty testowe w różnych miastach na całym świecie. Według Emersona Xu, Rzym, Nowy Jork, Osaka i Singapur należą do kolejnych miast w kolejce do korzystania z usług taksówek powietrznych Volocoptera, po premierze w Paryżu. Pod uwagę brane są również lokalizacje w Chinach.

Niemiecki producent samolotów nawiązał także współpracę z liderami branży, takimi jak ADAC Luftrettung - europejska organizacja ratownictwa powietrznego, w celu zbadania potencjalnych zastosowań w ratownictwie medycznym. W Stanach Zjednoczonych firma Volocopter przeprowadziła pokazy w miastach Nowy Jork i Tampa, wzbudzając duże zainteresowanie.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL
Nidec i Embraer tworzą spółkę joint venture pracującą nad samolotami elektrycznymi
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Produkcja elektroniki
Metale ziem rzadkich - najpotężniejsze narzędzie Chin w walce o dominację gospodarczą
Aktualności
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
Robert Tarantowicz na Hong Kong FinTech Week and StartmeupHK Festival
Konferencja
Wieczór Biznesowy PTG Rzeszów
Gospodarka
Weidmüller ponownie w światowej czołówce - trzeci z rzędu złoty medal EcoVadis za zrównoważony rozwój

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów