Na igrzyskach olimpijskich w Paryżu mogą pojawić się taksówki powietrzne

Z okazji letnich igrzysk olimpijskich w 2024 r. uwaga świata zwrócona jest w stronę Paryża. W tych warunkach niemiecka firma lotnicza Volocopter zamierza zapisać się w historii, uruchamiając w tym mieście usługę elektrycznej taksówki powietrznej. Ten ambitny plan może sprawić, że tegoroczne igrzyska będą pierwszymi oferującymi rewolucyjne rozwiązanie w zakresie mobilności, zarówno dla sportowców, urzędników, jak i widzów.

Posłuchaj
00:00

Volocopter - pionier w branży elektrycznych samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) - nad wprowadzeniem na rynek taksówki powietrznej "Volocity" pracuje od ponad 13 lat. Według Emersona Xu, starszego menedżera ds. rozwoju biznesu w Volocopterze, firma planuje w tym roku otrzymać certyfikat Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (European Union Aviation Safety Agency - EASA), torując drogę do operacji komercyjnych.

Volocity to pierwszy dostępny na rynku produkt Volocoptera - dwumiejscowy, w pełni elektryczny samolot przeznaczony do lotów w miastach. Dzięki zasięgowi 35 km i prędkości maksymalnej 110 km/h Volocity doskonale nadaje się do zastosowań w zakresie miejskiej mobilności powietrznej krótkiego zasięgu, jak transport wahadłowy na lotnisko, taksówki powietrzne i pogotowie ratunkowe.

Podejście firmy Volocopter do lotnictwa koncentruje się na bezpieczeństwie, a jej samoloty są projektowane tak, by spełniać te same rygorystyczne normy bezpieczeństwa, co komercyjne samoloty Boeinga i Airbusa. Volocopter przygotowując się do wzlotu w powietrze w Paryżu, ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i partnerami handlowymi, aby zapewnić płynny i udany start usługi.

Volocopter opracowuje także większe modele samolotów, w tym cztero- lub pięciomiejscowy samolot o nazwie kodowej "VoloRegion". Dzięki większemu zasięgowi 60-80 km i zwiększonej ładowności, VoloRegion może w przyszłości rozwinąć ofertę firmy w zakresie miejskiej mobilności lotniczej.

Plany Volocoptera dotyczące operacji komercyjnych wykraczają daleko poza Paryż. Firma przeprowadziła już udane loty testowe w różnych miastach na całym świecie. Według Emersona Xu, Rzym, Nowy Jork, Osaka i Singapur należą do kolejnych miast w kolejce do korzystania z usług taksówek powietrznych Volocoptera, po premierze w Paryżu. Pod uwagę brane są również lokalizacje w Chinach.

Niemiecki producent samolotów nawiązał także współpracę z liderami branży, takimi jak ADAC Luftrettung - europejska organizacja ratownictwa powietrznego, w celu zbadania potencjalnych zastosowań w ratownictwie medycznym. W Stanach Zjednoczonych firma Volocopter przeprowadziła pokazy w miastach Nowy Jork i Tampa, wzbudzając duże zainteresowanie.

Źródło: DigiTimes

Powiązane treści
Joby zbuduje w Dayton pierwszy zakład produkujący samoloty eVTOL
Zarejestrowano najdłuższy lot samolotu elektrycznego eVTOL
Nidec i Embraer tworzą spółkę joint venture pracującą nad samolotami elektrycznymi
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów