Leuze wprowadza nowe skanery laserowe LiDAR do precyzyjnego pomiaru konturów

Leuze poszerza swoje portfolio produktowe o technologię LiDAR: nowa seria skanerów laserowych ROD 300 została zaprojektowana z myślą o precyzyjnym pomiarze konturów, natomiast ROD 500 – do dokładnej nawigacji autonomicznych pojazdów transportowych (AGV).

Posłuchaj
00:00

Precyzyjna detekcja w dynamicznych procesach

Niezależnie od tego, czy czujniki są stosowane na liniach transportowych, czy w systemach zautomatyzowanych pojazdów prowadzących – liczy się precyzja i niezawodność detekcji detali. Leuze wprowadza na rynek dwie nowe serie skanerów laserowych, które doskonale sprawdzają się w takich zastosowaniach. Urządzenia z serii ROD 300 skutecznie wykrywają kontury nawet w szybko przebiegających procesach produkcyjnych i logistycznych. Z kolei skanery laserowe ROD 500, dzięki wysokiej częstotliwości skanowania i rozdzielczości kątowej, idealnie nadają się do zadań związanych z nawigacją. Dodatkowym atutem jest zintegrowany system monitorowania przesłony optycznej – wykrywa on zabrudzenia szyby ochronnej, umożliwiając konserwację predykcyjną i zwiększając dostępność systemu.

Wysoka rozdzielczość dla wymagających powierzchni

Skanery laserowe z serii ROD 500, dzięki wyjątkowo wysokiej rozdzielczości kątowej na poziomie 0,025°, potrafią z dużą dokładnością odczytywać kontury obiektów – nawet w przypadku powierzchni o zróżnicowanym wykończeniu, zarówno błyszczących, jak i matowych. Urządzenia z serii ROD 300 i ROD 500 skanują z częstotliwością do 80 Hz, co pozwala na wiarygodne wykrywanie obiektów w ruchu i zachowanie wysokiej jakości danych nawet przy dużych prędkościach.

Gotowe na każde warunki pracy

Nowe skanery laserowe można zintegrować niemal z każdym procesem produkcyjnym, a pomaga w tym ich solidna konstrukcja: klasa ochrony IP67, wytrzymała aluminiowa podstawa oraz wbudowana dioda laserowa zapewniają odporność na czynniki zewnętrzne. Czujniki działają w szerokim zakresie temperatur – od -30°C do +60°C – dzięki czemu sprawdzają się zarówno w chłodniach, jak i w środowiskach o wysokiej temperaturze, takich jak linie produkcyjne baterii.

Inteligentna nawigacja dla AGV

Nowe skanery laserowe mogą być również wykorzystywane do nawigacji autonomicznych systemów transportowych (DTS). Urządzenia z serii ROD 500 tworzą bardzo dokładną mapę otoczenia – np. hali magazynowej – umożliwiając bezkolizyjne poruszanie się pojazdów AGV z wykorzystaniem tzw. naturalnej nawigacji (natural navigation).

Dodatkowym atutem jest kompaktowa budowa skanerów – ich wymiary to zaledwie 80 x 80 x 80 mm – co umożliwia łatwą integrację nawet w ograniczonych przestrzeniach montażowych pojazdów mobilnych.

 

Źródło: i40today

Powiązane treści
Najnowocześniejsze przetwornice DC-DC i czujniki MEMS
Czujniki kwantowe
Czy do 2030 roku na rynku pojawią się czujniki kwantowe?
Czujniki ciśnienia - wprowadzenie
Czujniki MEMS w aplikacjach monitorowania wibracji
Elektronika mobilna napędza popyt na czujniki i optoelektronikę
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Komunikacja
Gospodarka
Internet Rzeczy wspomagany sztuczną inteligencją – najnudniejsza, ale jakże potrzebna rewolucja
Gospodarka
Programowalny zagłuszacz 360° AARONIA wyznacza nowe standardy w walce elektronicznej
Gospodarka
Farnell wzmacnia ofertę IoT – nowe rozwiązania bezprzewodowe Digi International już w dystrybucji

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów