Samsung rzuca wyzwanie TSMC

Według koreańskiej gazety Chosun Ilbo, powołującej się na anonimowego przedstawiciela firmy, Samsung zamierza dwukrotnie zwiększać produkcję półprzewodników dla zewnętrznych firm, aż do osiągnięcia poziomu czołowego dostawcy usług produkcyjnych, TSMC.

Posłuchaj
00:00

Według danych dostarczonych przez iSuppli, globalny rynek usług produkcji półprzewodników był warty łącznie 19 mld dolarów w 2008 r., w czym udziały TSMC wyniosły 10 mld dolarów. Samsung, będący czołowym producentem pamięci NAND i DRAM, dostarcza półprzewodniki zewnętrznym firmom na sumę zaledwie kilkuset milionów dolarów.

 

W 2006 r., kiedy rozpoczęto tego typu działalność, było to 75 mln dolarów, po czym w kolejnym roku suma ta wzrosła do 385 mln dolarów. Według obserwatorów rynku, ruch ten może być spowodowany słabymi prognozami na nadchodzące lata dla głównego biznesu działalności firmy.

Rynek pamięci będzie wzrastał w tempie zaledwie 2,1% rocznie do 2013 r., podczas gdy obroty dostawców usług produkcyjnych w tempie 6%.

Powiązane treści
Samsung wprowadza układy NAND klasy 20-nm
Samsung zainwestuje 100 milionów euro na Słowacji
Duże inwestycje TSMC w 2009 r.
Samsung podpisał umowę z RealD na stosowanie technologii 3D w odbiornikach telewizyjnych
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów