Nowy układ SoC do samochodowych systemów ADAS i zautomatyzowanego kierowania

Renesas Electronics wprowadza do oferty nowy układ SoC o symbolu R-Car V4H do samochodowych systemów ADAS i zautomatyzowanego kierowania. Zapewnia on wydajność głębokiego uczenia do 34 TOPS (Tera Operations Per Second), umożliwiając szybkie przetwarzanie obrazu i rozpoznawanie otaczających obiektów przez kamery samochodowe, radary i lidary. Może być stosowany w systemach automatycznego kierowania na poziomie Level 2+ i Level 3, umożliwiających częściowe przekazanie kierowania do systemu automatycznego przy gotowości kierowcy do natychmiastowego przejęcia kontroli nad pojazdem.

R-Car V4H obsługuje również funkcje widoku przestrzennego i automatycznego parkowania z efektami wizualizacji 3D, np. realistycznego renderowania.

Renesas oferuje  również system zasilania do R-Car V4H, oparty na regulatorze napięcia RAA271041 i układzie zarządzania zasilaniem (PMIC) o symbolu RAA271005, współpracujący z akumulatorem 12-woltowym. Umożliwia on pracę układu przy małym poborze mocy, jednocześnie pozwalając na uzyskanie zgodności ze standardem ASIL D w przypadku systematycznych i losowych usterek sprzętowych. Ułatwia to opracowywanie sprzętu i oprogramowania, jednocześnie zmniejszając złożoność projektu, koszty i czas wprowadzania produktów na rynek. Dostępny jest również zestaw projektowy (SDK) do R-Car V4H, umożliwiający wstępną ocenę układu oraz ułatwiający opracowywanie oprogramowania m.in. do głębokiego uczenia. SDK umożliwia optymalizację systemów embedded pod kątem osiągów, poboru mocy i bezpieczeństwa funkcjonalnego.

Najważniejsze cechy R-Car V4H:

  • 4 rdzenie ARM Cortex-A76 taktowane zegarem 1,8 GHz o mocy obliczeniowej 49K DMIPS do aplikacji ADAS/AD,
  • 3 rdzenie ARM Cortex-R52 taktowane zegarem 1,4 GHz o mocy obliczeniowej 9K DMIPS do obsługi ASIL D w czasie rzeczywistym, eliminujące potrzebę korzystania z zewnętrznych mikrokontrolerów,
  • moduły IP do głębokiego uczenia i widzenia komputerowego o szybkości obliczeniowej 34 TOPS,
  • procesor ISP (Image Signal Processor) z przetwarzaniem równoległym do systemów wizyjnych,
  • układ renderowania obrazu (IMR) do korekcji zniekształceń rybiego oka i innych operacji matematycznych,
  • procesor graficzny (GPU) AXM-8-256 @ 600 MHz o mocy obliczeniowej ponad 150 GFLOPS,
  • interfejsy "samochodowe" CAN, Ethernet AVB, TSN i FlexRay,
  • dwa interfejsy PCIe 4. generacji.

Zapytania ofertowe
Nowy układ SoC do samochodowych systemów ADAS i zautomatyzowanego kierowania
Zapytanie ofertowe