Niedziela, 24 listopada 2024

RFID, NFC, czyli zdalna identyfifikacja

Rynek systemów zdalnej identyfikacji rozwija się ewolucyjnie od wielu lat i nie ma na nim przełomowych produktów lub technologii, które zmieniłyby istotnie ukształtowany przez lata stan. Dominują drobne usprawnienia po stronie zasięgu, technologii produkcji, w zabezpieczeniach, rozmiarach transponderów. Najważniejsza w RFID jest wartość dodana, czyli korzyść, jaka pojawia się z wdrożenia. Ona jest kołem zamachowym tego sektora i jest definiowana w największym stopniu przez oprogramowanie.

RFID, NFC, czyli zdalna identyfifikacja

W miarę upływu lat systemy RFID migrują w stronę wyższych częstotliwości pracy. Praca w paśmie HF lub UHF zapewnia nie tylko większy zasięg odczytu, ale także pozwala na implementację skutecznych mechanizmów odczytu wielu znaczników umieszczonych blisko siebie, w różnych pozycjach oraz z daleka. To zagadnienie jest ważne z uwagi na to, że w wielu aplikacjach konieczne jest uzyskanie pewności, że czytnik nie pominie któregoś z wielu transponderów umieszczonych blisko siebie.

Funkcjonalność RFID można dodatkowo zwiększyć poprzez użycie transponderów z wbudowanymi dodatkowymi funkcjami kontrolno-monitorującymi, takimi jak pomiar temperatury i wilgotności, które pozwalają kontrolować klimatyczne warunki transportu i przechowywania produktów. Możliwości technicznych jest coraz więcej, ograniczenia technologiczne i koszty z roku na rok stają się coraz mniej znaczące. Liczy się pomysł, chęć wdrożenia oraz otrzymywana funkcjonalność.

Ocena warunków biznesowych panujących na rynku w pierwszej połowie 2024 roku
 
Ponad połowa pytanych specjalistów oceniła warunki biznesowe panujące na rynku zdalnej identyfikacji w ubiegłym roku jako zadowalające, reszta głosów rozłożyła się mniej więcej po równo na wskazania dobre i kiepskie. Oznacza to, że koniunktura i warunki biznesowe w zdalnej identyfikacji są zbliżone do rynkowej średniej. A ta w 2024 roku nie zachwyca – wiele wskaźników ekonomicznych, charakteryzujących warunki w przemyśle, skalę inwestycji przedsiębiorstw jest poniżej progów charakterystycznych dla okresu wzrostu. W takich okolicznościach sprzedaż produktów o szerokim zakresie zastosowań, do których należy RFID, podąża za tymi wskaźnikami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów
Dowiedz się więcej

Prezentacje firmowe

Polecane

Nowe produkty

Zobacz również