Farnell i element14 łączą się tworząc wiodącą markę internetową na rynku elektroniki

| Gospodarka Artykuły

Grupa Premier Farnell poinformowała, że łączy dwie swoje marki: Farnell i element14, tworząc jednolitą nazwę, która będzie używana w Europie. Zarówno inżynierowie-projektanci, jak i osoby odpowiedzialne za dokonywanie zakupów w firmach będą mieli dostęp do najnowszych produktów, informacji na ich temat oraz narzędzi i usług w jednym miejscu.

Farnell i element14 łączą się tworząc wiodącą markę internetową na rynku elektroniki

Alan Paterson, dyrektor ds. marketingu, Farnell Europe

Pod nową marką będą oferowane wszystkie produkty i usługi, jakie dotąd dostarczał Farnell. Ponadto zostaną one uzupełnione o materiały i narzędzia znajdujące się dotychczas na portalu element14. Społeczność element14 jako pierwsza pozwalała inżynierom wymieniać opinie między sobą i z ekspertami z branży oraz współpracować nad nowymi pomysłami i wspólnie rozwiązywać zadania. Element14 pomaga znajdywać odpowiedzi na zadawane pytania, gromadzić niezależną wiedzę na tematy techniczne oraz zdobywać informacje o najnowszych technologiach.

Farnell natomiast może poszczycić się wieloletnią historią wprowadzania innowacji w dziedzinie dystrybucji komponentów na terenie Europy. Pomagał inżynierom w implementacji technologii zgodnych z dyrektywą RoHS, opracował nowoczesne i nagrodzone opakowania, jako pierwszy zaczął oferować darmowe narzędzia do projektowania, a ostatnio uruchomił unikalny a zarazem potężny serwis Knode na portalu element14.

Ponadto, dzięki niedawnemu porozumieniu z Fundacją Raspberry Pi, Farnell element14 wspiera ogólnoświatową rewolucję, jaką miniaturowy komputer Raspberry Pi przeprowadza w nauczaniu programowania. W ramach specjalnej grupy internetowej stworzonej w celu promocji Raspberry Pi, prowadzone są dyskusje na temat nowego komputera oraz możliwości jego użycia, tak by młodzi inżynierowi mogli jak najlepiej wykorzystać drzemiący w nim potencjał.

Farnell element14 ma zamiar bazować na doświadczeniach obu połączonych jednostek, ale z czasem oferować coraz więcej usług. Liczba klientów dokonujących zakupów przez Internet rośnie, a Farnell element14 chce stać się wiodącym dostawcą usług dla inżynierów, którzy szukają informacji i produktów online. Połączenie dotąd oddzielnych marek ma pozwolić zaoferować klientom niezrównany poziom usług w wielu regionach świata.

"Kiedy przeanalizowaliśmy wpływ sieci na sposób działania firm, zdaliśmy sobie sprawę z tego, że w najbliższych dekadach nawyki klientów ulegną znacznemu przekształceniu. Połączenie elementu14 i Farnella jest objawem adaptacji biznesu sprzedaży komponentów elektronicznych do realiów ery cyfrowej." – powiedział Alan Paterson, dyrektor ds. marketingu w Farnell Europe.