Sony odpuszcza telewizory i telefony stawiając na produkty z wbudowaną komunikacją

W nowym trzyletnim planie działalności ogłoszonym pod koniec listopada firma Sony oświadczyła, że planuje znaczną redukcję oferty produktowej w zakresie telewizorów i telefonów, i chce postawić na wzrost sprzedaży konsol PlayStation 4 oraz czujników. Spółka chce jednak utrzymać oddział produkcji smartfonów, nie zamierza go sprzedać ani wydzierżawiać. Sony podkreśla, że działalność ta musi być dla firmy opłacalna, nawet jeśli obroty w segmencie smartfonów miałyby spaść o 20-30%.

Posłuchaj
00:00

W segmencie smartfonów w roku obrotowym 2013 firma Sony nie mogła się pochwalić silną pozycją na żadnym, poza rodzimym, rynku. Udział firmy Sony w dostawach w Japonii wyniósł 17,5%, w Europie 8,8%, w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej oraz Afryce po około 5%, w Chinach 0,9% i USA nikłe 0,7%.

W ramach nowego planu trzyletniego Sony zamierza zwiększyć sprzedaż w zakresie gier wideo o 25%, do 13,6 mld dolarów. Japońskiemu producentowi ma w tym dopomóc dostarczanie spersonalizowanych usług w obszarach telewizji, wideo i muzyki, płatnych od każdego użytkownika.

Firma chce też zwiększyć dostawy czujników CMOS i innych urządzeń nawet o 70%, do 12,8 mld dolarów. Uznawane za niezawodne sensory Sony stosowane są m.in. w iPhone’ach i w telefonach dostawców chińskich. Przedstawiciele Sony ocenili, że przyszłość należeć będzie do produktów z wbudowanymi funkcjami komunikacji, które zdominują rynek. Ten obszar produktów ma obejmować internet przedmiotów i Sony chce się w niego aktywnie zaangażować.

Powiązane treści
Komunikacja sieciowa w przemyśle - Ethernet i komunikacja bezprzewodowa zapewniają szybki rozwój
Komunikacja w przemyśle jest dzisiaj narzędziem do zapewnienia wysokiej jakości w produkcji i usługach
Sony otworzy w Tajlandii nową fabrykę smartfonów
Sony i Samsung największymi dostawcami czujników obrazu CMOS
Firma Sony wybrała sensor hub PNI do SmartWatcha
Sony zwolni 15% zatrudnionych w oddziale technologii mobilnych
Sony wycofuje się z produkcji czytników e-booków
Sony przejmuje fabrykę Renesasu. Zainwestuje 340 mln dolarów w czujniki obrazu
Czy zakończy się zła passa firmy Sony?
Sony przygotowuje flagowy model smartfona opartego na Androidzie
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Produkcja elektroniki
Pierwiastki ziem rzadkich stały się narzędziem wojny handlowej
Komponenty
Farnell zacieśnia partnerstwo z Toshibą
Komponenty
Amtek łączy siły z EMKO CASE – czeskim producentem metalowych obudów dla elektroniki i przemysłu
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów