Sony odpuszcza telewizory i telefony stawiając na produkty z wbudowaną komunikacją
| Gospodarka ArtykułyW nowym trzyletnim planie działalności ogłoszonym pod koniec listopada firma Sony oświadczyła, że planuje znaczną redukcję oferty produktowej w zakresie telewizorów i telefonów, i chce postawić na wzrost sprzedaży konsol PlayStation 4 oraz czujników. Spółka chce jednak utrzymać oddział produkcji smartfonów, nie zamierza go sprzedać ani wydzierżawiać. Sony podkreśla, że działalność ta musi być dla firmy opłacalna, nawet jeśli obroty w segmencie smartfonów miałyby spaść o 20-30%.
W segmencie smartfonów w roku obrotowym 2013 firma Sony nie mogła się pochwalić silną pozycją na żadnym, poza rodzimym, rynku. Udział firmy Sony w dostawach w Japonii wyniósł 17,5%, w Europie 8,8%, w Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej oraz Afryce po około 5%, w Chinach 0,9% i USA nikłe 0,7%.
W ramach nowego planu trzyletniego Sony zamierza zwiększyć sprzedaż w zakresie gier wideo o 25%, do 13,6 mld dolarów. Japońskiemu producentowi ma w tym dopomóc dostarczanie spersonalizowanych usług w obszarach telewizji, wideo i muzyki, płatnych od każdego użytkownika.
Firma chce też zwiększyć dostawy czujników CMOS i innych urządzeń nawet o 70%, do 12,8 mld dolarów. Uznawane za niezawodne sensory Sony stosowane są m.in. w iPhone’ach i w telefonach dostawców chińskich. Przedstawiciele Sony ocenili, że przyszłość należeć będzie do produktów z wbudowanymi funkcjami komunikacji, które zdominują rynek. Ten obszar produktów ma obejmować internet przedmiotów i Sony chce się w niego aktywnie zaangażować.