Sharp walczy o prawo do sprzedaży telewizorów LCD pod własną marką

Sharp, obecnie oddział firmy Foxconn Electronics, zamierza ponownie dostarczać klientom w Europie telewizory LCD pod własną marką i w tym celu kupił za 89 mln dol. 50-procentowy udział w zarejestrowanej na Cyprze firmie Skytec Universal Media Corp. (SUMC), poinformował pod koniec grudnia serwis DigiTimes.

Posłuchaj
00:00

Sharp sprzedał w 2014 r. prawo do sprzedaży w Europie telewizorów LCD pod własną marką czeskiej firmie UMC, oddziałowi SUMC. Analogiczne prawo na rynku Ameryki Północnej kupił od niego na początku ubiegłego roku chiński Hisense. Sprzedaż telewizorów Sharpa spadła z 15 mln rocznie w 2010 r. do 5-6 mln w 2015 r.

Foxconn, nowy właściciel firmy, podjął energiczne działania dla wzmocnienia biznesu LCD Sharpa. Chce np. zwiększyć sprzedaż telewizorów na świecie do ok. 10 mln sztuk, począwszy od 2018 r. Krokiem w tym kierunku ma być ograniczenie dostaw przez Sharpa paneli LCD dla firm Samsung i Hisense.

W konsekwencji Samsung, po otrzymaniu mniejszej liczby telewizorów od Sharpa, ograniczy ich sprzedaż do Sony, które w takiej sytuacji może rozszerzyć zamówienia na telewizory LCD u LG Display oraz u tajwańskiego AUO Optronics.

Powiązane treści
Sharp kupuje biznes PC Toshiby
Sharp kupuje biznes PC Toshiby
Sharp zwiększy możliwości produkcji paneli IGZO i OLED
Rynkowy popyt napędza wzrost produkcji paneli LCD
Globalne dostawy paneli TFT LCD do mobilnych urządzeń PC wzrosną o 200%
Sharp planuje budowę linii produkcyjnych dużych paneli OLED
Sharp zainwestuje 1 mld dolarów w technologiczny fundusz "Vision" SoftBanku
Foxconn i Sharp uruchomią w Chinach fabrykę telewizyjnych paneli LCD
Urzędy antymonopolowe Chin zgadzają się na przejęcie Sharpa przez Foxconna
Foxconn odchudzi oddziały Sharpa w Japonii i za granicą
Sharp zainwestuje 1,8 mld dolarów w produkcję elastycznych OLED-ów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Produkcja elektroniki
TI znowu podniósł ceny
Produkcja elektroniki
Na etykietach będą punkty za naprawialność
Produkcja elektroniki
Polski zakład tajwańskiej firmy Compal ruszy jeszcze w 2025 roku
Optoelektronika
Branża termowizyjna przekracza wartość 7 mld dolarów, napędzana przez rynek chiński
Optoelektronika
Nowoczesne rozwiązania oświetleniowe dla terenów parkowych
Produkcja elektroniki
Już wkrótce świat przejdzie na materiały termoprzewodzące o wysokiej wydajności
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów