Sharp sprzedał w 2014 r. prawo do sprzedaży w Europie telewizorów LCD pod własną marką czeskiej firmie UMC, oddziałowi SUMC. Analogiczne prawo na rynku Ameryki Północnej kupił od niego na początku ubiegłego roku chiński Hisense. Sprzedaż telewizorów Sharpa spadła z 15 mln rocznie w 2010 r. do 5-6 mln w 2015 r.
Foxconn, nowy właściciel firmy, podjął energiczne działania dla wzmocnienia biznesu LCD Sharpa. Chce np. zwiększyć sprzedaż telewizorów na świecie do ok. 10 mln sztuk, począwszy od 2018 r. Krokiem w tym kierunku ma być ograniczenie dostaw przez Sharpa paneli LCD dla firm Samsung i Hisense.
W konsekwencji Samsung, po otrzymaniu mniejszej liczby telewizorów od Sharpa, ograniczy ich sprzedaż do Sony, które w takiej sytuacji może rozszerzyć zamówienia na telewizory LCD u LG Display oraz u tajwańskiego AUO Optronics.