wersja mobilna
Online: 351 Niedziela, 2018.06.24

Biznes

Sharp walczy o prawo do sprzedaży telewizorów LCD pod własną marką

wtorek, 03 stycznia 2017 08:01

Sharp, obecnie oddział firmy Foxconn Electronics, zamierza ponownie dostarczać klientom w Europie telewizory LCD pod własną marką i w tym celu kupił za 89 mln dol. 50-procentowy udział w zarejestrowanej na Cyprze firmie Skytec Universal Media Corp. (SUMC), poinformował pod koniec grudnia serwis DigiTimes.

Sharp sprzedał w 2014 r. prawo do sprzedaży w Europie telewizorów LCD pod własną marką czeskiej firmie UMC, oddziałowi SUMC. Analogiczne prawo na rynku Ameryki Północnej kupił od niego na początku ubiegłego roku chiński Hisense. Sprzedaż telewizorów Sharpa spadła z 15 mln rocznie w 2010 r. do 5-6 mln w 2015 r.

Foxconn, nowy właściciel firmy, podjął energiczne działania dla wzmocnienia biznesu LCD Sharpa. Chce np. zwiększyć sprzedaż telewizorów na świecie do ok. 10 mln sztuk, począwszy od 2018 r. Krokiem w tym kierunku ma być ograniczenie dostaw przez Sharpa paneli LCD dla firm Samsung i Hisense.

W konsekwencji Samsung, po otrzymaniu mniejszej liczby telewizorów od Sharpa, ograniczy ich sprzedaż do Sony, które w takiej sytuacji może rozszerzyć zamówienia na telewizory LCD u LG Display oraz u tajwańskiego AUO Optronics.

 

World News 24h

sobota, 23 czerwca 2018 19:58

Britain’s Marks & Spencer has signed a strategic partnership deal with Microsoft to test the integration of artificial intelligence technologies into the retailer’s stores and operations. The deal will see Microsoft’s AI engineers work with M&S’s engineers to examine how the technology can benefit customers and increase efficiency in its business. No financial details of the deal were disclosed.

więcej na: www.reuters.com