wersja mobilna
Online: 357 Niedziela, 2018.06.24

Biznes

Sprzedaż komputerów PC znowu spadła

piątek, 02 lutego 2018 07:56

Globalna sprzedaż komputerów osobistych w 2017 roku znowu spadła i jest to kolejny szósty rok z rzędu, w którym obroty liczone rok do roku znalazły się pod kreską. Wielkość spadku Gartner oszacował na 2,8%, a analitycy IDC na 0,2%, niemniej obie firmy zasygnalizowały, że widzą powody do optymizmu, bo był to stabilny okres, a w czwartym kwartale dało się zauważyć nawet symptomy odbicia, zwłaszcza w Europie, Japonii i Azji.

W USA spadki zanotowano także w czwartym kwartale, co oznacza, że komputery osobiste nie są już popularnymi produktami świątecznymi.

W branży widać też trend specjalizacji komputerów PC, a kupujący wybierają produkty o wysokiej jakości i funkcjonalności, zamiast najtańszych, co zwiększy średnie ceny sprzedaży i poprawi rentowność w dłuższej perspektywie. Jednak dopóki ten punkt nie zostanie osiągnięty, rynek będzie musiał przejść fazę kurczenia się, spowodowaną przez mniejszą liczbę użytkowników pecetów.

Czołowym dostawcą komputerów osobistych był w 2017 roku HP z udziałem w rynku 20%, na drugiej pozycji uplasował się Lenovo, a trzecie miejsce przypadło firmie Dell (patrz tabela).

Firma Sprzedaż 2017 r. [mln sztuk] Udział w rynku w 2017 roku [%] Sprzedaż w 2016 roku
[mln sztuk]
Wzrost 2017-2016 [%]
Hewlett Packard 55,1 21,0 52,7 4,6
Lenovo 54,7 30,8 55,9 2,2
Dell 39,8 15,2 39,4 1,1
Apple 19,3 7,4 18,5 4,1
Asus 17,9 6,8 20,5 12,3
Acer 17,0 6,5 18,2 6,5
Inni 58,4 22,3 64,7 9,7
Razem 262,5 100,0 270,1 2,8
 

World News 24h

sobota, 23 czerwca 2018 19:58

Britain’s Marks & Spencer has signed a strategic partnership deal with Microsoft to test the integration of artificial intelligence technologies into the retailer’s stores and operations. The deal will see Microsoft’s AI engineers work with M&S’s engineers to examine how the technology can benefit customers and increase efficiency in its business. No financial details of the deal were disclosed.

więcej na: www.reuters.com