wersja mobilna
Online: 584 Czwartek, 2017.12.14

Biznes

Samsung - spadek zysku o 43%

poniedziałek, 12 stycznia 2009 01:00

Samsung zakończył III kwartał 2008 r. odnotowując rozczarowujące wyniki we wszystkich dziedzinach działalności, jednak to głównie problemy na rynku pamięci zaważyły o znaczącym spadku rentowności firmy. Firma wypracowała zysk na poziomie 856,3 mln dolarów, czyli o 43% mniej w ujęciu kwartalnym i o 44% mniej niż w tym samym okresie w 2007 r. Wartość całkowitej sprzedaży firmy wyniosła 13,5 mld dolarów, co oznacza wzrost o 15% w ujęciu rocznym.

Przychody ze sprzedaży układów firmy zmalały o 5% w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku do wartości 3,4 mld dolarów. Zysk operacyjny dla tej działalności zmalał o 74% i wyniósł 168,4 mln dolarów. Przedstawiciele firmy zapewniają że nadal odnotowuje ona dochody z zaangażowania na rynku pamięci, jednak podobnie jak większość producentów z tej branży odczuwa skutki pogorszenia koniunktury. Wartość sprzedaży układów pamięci Samsunga wyniosła 2,3 mld dolarów, czyli o 15% mniej w ujęciu rocznym.

Zdaniem analityków, ten negatywny trend będzie nadal odczuwalny w końcówce 2008 r. i w pierwszych miesiącach 2009 r. Mimo to Samsung zamierza zwiększyć produkcję układów DRAM nawet o 45% w bieżącym roku (2009 r. – dopisek dla korekty). Krok ten ma na celu przede wszystkim zwiększenie udziałów firmy w rynku całkowitym i wywarcie wpływu na konkurencje, w większości o boleśniej dotkniętą złą koniunkturą.

 

World News 24h

czwartek, 14 grudnia 2017 14:02

Alphabet Inc’s said it is opening an artificial intelligence research center in China to target the country’s local talent, even as the U.S. search firm’s products remain blocked in the country. Google said in a statement the research center is the first of its kind in Asia and will comprise a small team operating out of its existing office in Beijing. Chinese policy makers have voiced strong support for AI research and development in the country, but have imposed increasingly strict rules on foreign firms in the past year, including new censorship restrictions. Google’s search engine is banned in the Chinese market along with its app store, email and cloud storage services.

więcej na: www.reuters.com