W ostatnich latach tajwańskie przedsiębiorstwo intensywnie inwestowało w start-upy związane z motoryzacją i mobilnością, takie jak Didi Chuxing z Pekinu. Przedsiębiorstwo to od 2012 roku oferowało oprogramowanie służące do pośrednictwa w transporcie. Aktualnie jego oferta została rozszerzona o usługi wypożyczania samochodów i skuterów, a także o dostawy i transport przesyłek oraz inne przedsięwzięcia mające związek z elektromobilnością. Start-upem, w który zainwestował Foxconn, jest również XPeng, który specjalizuje się w produkcji samochodów elektrycznych.
Współpraca Foxconna i Fiata Chryslera w Chinach może zaostrzyć konkurencję w sektorze motoryzacyjnym. W regionie Azji i Pacyfiku firma odnotowała jesienią spadek sprzedaży na poziomie 24%. Obecnie Chiny będą stanowić wyzwanie dla włosko-amerykańskiego koncernu samochodowego.
Rząd Pekinu szacuje, że do 2025 roku samochody z napędem hybrydowym i w pełni elektrycznym będą stanowić jedną piątą pojazdów osobowych poruszających się po chińskich drogach.
Źródło: WNP