Podwyżki cen prądu dobiją program elektromobilności

Podwyżki cen energii w punktach ładowania spowodują, że przez drogi prąd przestanie się opłacać eksploatacja nie tylko osobowych aut elektrycznych, ale także elektrobusów. Opłaty na swoich stacjach wprowadził Lotos, do końca półrocza to samo zrobią Orlen, Energa i Innogy. Ceny za szybkie ładowanie prądem stałym sięgają nawet 2,2 zł/kWh na stacjach Taurona lub 3,5 zł/kWh w punktach Ionity. Podwyżki najbardziej odczują samorządy, które już zamówiły dużo e-busów, jak Warszawa (130), Kraków (50), czy Zielona Góra (47).

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Zmiany w mobilności napędzają rynek sensorów
Izera - polski samochód elektryczny z szansą na sukces
Elektromobilność, elektronarzędzia i sprzęt mobilny tworzą oś zapotrzebowania na ogniwa Li-Ion
Elektromobilność zwiększy koszty mieszkań?
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Powstanie klasa kształcąca techników elektromobilności
Specjaliści nie wierzą w elektromobilność "Made in Poland"
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Prezentacje firmowe
Rozwiązania zasilające do zastosowań obronnych, lotniczych i przemysłowych - seria MGDD GAIA Converter
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów