Podwyżki cen prądu dobiją program elektromobilności

Podwyżki cen energii w punktach ładowania spowodują, że przez drogi prąd przestanie się opłacać eksploatacja nie tylko osobowych aut elektrycznych, ale także elektrobusów. Opłaty na swoich stacjach wprowadził Lotos, do końca półrocza to samo zrobią Orlen, Energa i Innogy. Ceny za szybkie ładowanie prądem stałym sięgają nawet 2,2 zł/kWh na stacjach Taurona lub 3,5 zł/kWh w punktach Ionity. Podwyżki najbardziej odczują samorządy, które już zamówiły dużo e-busów, jak Warszawa (130), Kraków (50), czy Zielona Góra (47).

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Zmiany w mobilności napędzają rynek sensorów
Izera - polski samochód elektryczny z szansą na sukces
Elektromobilność, elektronarzędzia i sprzęt mobilny tworzą oś zapotrzebowania na ogniwa Li-Ion
Elektromobilność zwiększy koszty mieszkań?
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Powstanie klasa kształcąca techników elektromobilności
Specjaliści nie wierzą w elektromobilność "Made in Poland"
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Pomiary
Certyfikowane urządzenia medyczne zmieniają rynek gadżetów fitness
Produkcja elektroniki
Chiny rozszerzają ograniczenia eksportowe na metale ziem rzadkich
Zasilanie
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
PCB
Eurocircuits startuje z konkurencyjną ofertą płytek HDI
Mikrokontrolery i IoT
Ceva i Microchip wspólnie napędzają rozwój sztucznej inteligencji w urządzeniach brzegowych
Produkcja elektroniki
Chińska branża MEMS w silnym trendzie wzrostowym
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
Infineon i SolarEdge rozwijają platformę transformatorów półprzewodnikowych dla centrów danych AI
Gospodarka
SiC i GaN zasilają rewolucję AI: półprzewodniki, które zmieniają oblicze centrów danych
Konferencja
Wrocław Bridge Energy & Industry Dialogue "Gospodarka pod napięciem kosztów energii"

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów