Podwyżki cen prądu dobiją program elektromobilności

Podwyżki cen energii w punktach ładowania spowodują, że przez drogi prąd przestanie się opłacać eksploatacja nie tylko osobowych aut elektrycznych, ale także elektrobusów. Opłaty na swoich stacjach wprowadził Lotos, do końca półrocza to samo zrobią Orlen, Energa i Innogy. Ceny za szybkie ładowanie prądem stałym sięgają nawet 2,2 zł/kWh na stacjach Taurona lub 3,5 zł/kWh w punktach Ionity. Podwyżki najbardziej odczują samorządy, które już zamówiły dużo e-busów, jak Warszawa (130), Kraków (50), czy Zielona Góra (47).

Posłuchaj
00:00

 

Powiązane treści
Zmiany w mobilności napędzają rynek sensorów
Izera - polski samochód elektryczny z szansą na sukces
Elektromobilność, elektronarzędzia i sprzęt mobilny tworzą oś zapotrzebowania na ogniwa Li-Ion
Elektromobilność zwiększy koszty mieszkań?
Audi zainwestuje 14 mld euro w elektromobilność i pojazdy autonomiczne
Powstanie klasa kształcąca techników elektromobilności
Specjaliści nie wierzą w elektromobilność "Made in Poland"
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rochester Electronics zwiększa dostępność układów Lattice dla aplikacji o długim cyklu życia
Zasilanie
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Projektowanie i badania
Biblioteka przewodników firmy Mouser
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Zobacz więcej z tagiem: Zasilanie
Gospodarka
DigiKey prezentuje pierwszy w branży konfigurator zasilaczy dostępny online
Gospodarka
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Prezentacje firmowe
Wymiana baterii w hybrydzie po 100 tys. km – ile kosztuje i kiedy spada wydajność?

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawisz

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów