Izera - polski samochód elektryczny z szansą na sukces

W podwarszawskim Sokołowie spółka ElectroMobility Poland (EMP) zaprezentowała dwa prototypy polskiej marki samochodów elektrycznych Izera. Nazwa kojarzy się z Górami Izerskimi, a bardziej wprost pochodzi od rzeki Izery. Firma odpowiedzialna za projekt pokazała funkcjonującego czerwonego hatchbacka oraz statycznego - tylko do demonstracji zewnętrznej formy - białego SUV-a.

Posłuchaj
00:00

Na razie niewiele wiadomo na temat parametrów technicznych samochodów. Według wstępnych deklaracji pojazdy mają rozpędzać się od 0 do 100 km/h w ok. 8 sekund i dysponować zasięgiem 400 km. Za stronę wizualną odpowiada biuro Torino Design. Integratorem technicznym jest amerykański Etrac Engineering. Dwa koncerny motoryzacyjne zabiegają o status dostawcy platformy pozwalającej na budowę samochodów i skracającej czas projektowania kolejnych wariantów. Nie wiadomo jeszcze kto będzie dostarczał baterie.

EMP chce rozpocząć sprzedaż pojazdów za 3 lata. Nie dysponuje jednak żadną fabryką. By możliwa była produkcja potrzebna jest inwestycja rzędu 4-5 mld zł. Obecni akcjonariusze ElectroMobility Poland, czyli koncerny energetyczne PGE, Energa, Enea i Tauron, wsparli projekt kwotą 70 mln zł i - jak twierdzą - dalsze finansowanie nie jest możliwe. EMP poszukuje partnera - prezes spółki Piotr Zaremba zapewnia, że rozmowy z potencjalnymi inwestorami właśnie trwają.

Po prezentacji w sieci bardzo szybko pojawiło się mnóstwo pozytywnych opinii na temat prototypów. Wydaje się, że Izera ma rzeczywiście duży potencjał i duże szanse na zaistnienie i odniesienie komercyjnego sukcesu. EMP zapowiada, że samochód ma mieć charakter rodzinny, a jego cena i warunki zakupu mają pozwolić na masowe zainteresowanie.

zdjęcia: materiały dla mediów marki Izera

Źródło: Puls Biznesu, Biznes Alert, izera.pl

Powiązane treści
Upadła Fabryka Samochodów Elektrycznych w Bielsku-Białej
Nowe technologie w oświetleniu samochodowym
Podwyżki cen prądu dobiją program elektromobilności
Elektronika coraz częściej jest źródłem problemów w samochodach
Kolejna inwestycja w podwaliny e-motoryzacji
Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w UE wzrosła do ponad 1 miliona
Elektromobilność zwiększy koszty mieszkań?
Specjaliści nie wierzą w elektromobilność "Made in Poland"
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Gospodarka
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Gospodarka
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Informacje z firm
Nowe rozwiązania przemysłowe CSI S.A. na targach Evertiq w Warszawie

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów