Izera - polski samochód elektryczny z szansą na sukces

W podwarszawskim Sokołowie spółka ElectroMobility Poland (EMP) zaprezentowała dwa prototypy polskiej marki samochodów elektrycznych Izera. Nazwa kojarzy się z Górami Izerskimi, a bardziej wprost pochodzi od rzeki Izery. Firma odpowiedzialna za projekt pokazała funkcjonującego czerwonego hatchbacka oraz statycznego - tylko do demonstracji zewnętrznej formy - białego SUV-a.

Posłuchaj
00:00

Na razie niewiele wiadomo na temat parametrów technicznych samochodów. Według wstępnych deklaracji pojazdy mają rozpędzać się od 0 do 100 km/h w ok. 8 sekund i dysponować zasięgiem 400 km. Za stronę wizualną odpowiada biuro Torino Design. Integratorem technicznym jest amerykański Etrac Engineering. Dwa koncerny motoryzacyjne zabiegają o status dostawcy platformy pozwalającej na budowę samochodów i skracającej czas projektowania kolejnych wariantów. Nie wiadomo jeszcze kto będzie dostarczał baterie.

EMP chce rozpocząć sprzedaż pojazdów za 3 lata. Nie dysponuje jednak żadną fabryką. By możliwa była produkcja potrzebna jest inwestycja rzędu 4-5 mld zł. Obecni akcjonariusze ElectroMobility Poland, czyli koncerny energetyczne PGE, Energa, Enea i Tauron, wsparli projekt kwotą 70 mln zł i - jak twierdzą - dalsze finansowanie nie jest możliwe. EMP poszukuje partnera - prezes spółki Piotr Zaremba zapewnia, że rozmowy z potencjalnymi inwestorami właśnie trwają.

Po prezentacji w sieci bardzo szybko pojawiło się mnóstwo pozytywnych opinii na temat prototypów. Wydaje się, że Izera ma rzeczywiście duży potencjał i duże szanse na zaistnienie i odniesienie komercyjnego sukcesu. EMP zapowiada, że samochód ma mieć charakter rodzinny, a jego cena i warunki zakupu mają pozwolić na masowe zainteresowanie.

zdjęcia: materiały dla mediów marki Izera

Źródło: Puls Biznesu, Biznes Alert, izera.pl

Powiązane treści
Upadła Fabryka Samochodów Elektrycznych w Bielsku-Białej
Nowe technologie w oświetleniu samochodowym
Podwyżki cen prądu dobiją program elektromobilności
Elektronika coraz częściej jest źródłem problemów w samochodach
Kolejna inwestycja w podwaliny e-motoryzacji
Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in w UE wzrosła do ponad 1 miliona
Elektromobilność zwiększy koszty mieszkań?
Specjaliści nie wierzą w elektromobilność "Made in Poland"
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów