Cyfrowa reklama zyskuje dzięki interaktywnym wyświetlaczom

| Gospodarka Optoelektronika

Digital signage zyskuje w biznesie, w miarę jak wyświetlacze stają się coraz bardziej interaktywne. Liczba ich instalacji gwałtownie rośnie w sklepach, miejscach publicznych i w transporcie. Wyświetlacze digital signage, służące do przesyłania informacji i prezentowania reklam, składają się z dużych płaskich ekranów LCD i OLED o typowej przekątnej przekraczającej 55 cali, instalowanych poza budynkiem.

Cyfrowa reklama zyskuje dzięki interaktywnym wyświetlaczom

Liczba takich instalacji wzrosła w trzecim kwartale 2019 roku do około 1,23 mln sztuk, co stanowi wzrost o 6% w porównaniu z 1,16 mln w kwartale poprzedzającym. Przewiduje się, że w 2020 roku zanotowany zostanie solidny 10-procentowy wzrost, przy czym największy udział mają mieć interaktywne, płaskie wyświetlacze dotykowe (IFP), gdzie wzrost sięgnie aż 18%.

Ważnym trendem na omawianym rynku jest coraz bliższa współpraca producentów, sprzedawców i integratorów wyświetlaczy przeznaczonych do digital signage, mająca na celu oferowanie klientom rozwiązań kompletnych. Współpraca ta jest niezbędna, ponieważ takie rozwiązania obejmują nie tylko wyświetlacze, ale także systemy mocujące, odtwarzacze multimedialne, oprogramowanie, usługi zarządzane zdalnie oraz tworzenie treści, np. grafiki i animacji. Największy rynek tworzą w tym zakresie Chiny i Japonia (wzrost odpowiednio o 21 i 24%), dalej Ameryka Północna, a następnie Europa Zachodnia.