Pandemia winduje zapotrzebowanie na komputery

Po ubiegłorocznym boomie na pecety, który wywołała pandemia i praca zdalna, sprzedaż wciąż rośnie, a trend ma utrzymać się nawet parę lat. Globalny niedobór podzespołów elektronicznych jedynie spowolni dynamikę.

Posłuchaj
00:00

Analitycy firmy Canalys wskazują, że choć problemy z komponentami, które dotknęły cały świat elektroniki, szybko się nie zakończą i mogą potrwać nawet do 2022 r. - popyt na komputery stacjonarne, notebooki i tablety będzie rósł. W 2021 r. rynek ma powiększyć się o ponad 8%, a jeśli kłopoty z niedostępnością komponentów będą z czasem ustępować, wzrost ma być jeszcze większy. Średnie stopy wzrostu dla laptopów mają być dwukrotnie większe niż dla komputerów stacjonarnych.

Powiązane treści
W Chinach produkcja telefonów spada a komputerów rośnie
Tajwańscy dostawcy komputerów ostrożnie podchodzą do drugiej połowy roku
Rynek MPU osiągnie w 2025 roku wartość 100 mld dolarów
W pierwszym kwartale sprzedaż komputerów wzrosła o 45%
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Dania chce mieć najpotężniejszy na świecie komputer kwantowy
Elektromechanika
Dold wzmacnia międzynarodową obecność - tworzy nowy oddział sprzedaży w Polsce
Projektowanie i badania
Tranzystory diamentowe odmienią elektronikę dużej mocy
Zasilanie
Nowy standard ładowania EV: EVerged i AMPECO połączą siły, by stworzyć sieć 5000 punktów w 2 lata
Aktualności
Portugalia potęgą w zakresie centrów danych?
Optoelektronika
Fotonika dla AI: iPronics i Ansys łączą siły, by zwiększyć niezawodność infrastruktury centrów danych
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
SK hynix dołącza do Samsunga jako największy producent pamięci na świecie
Gospodarka
Microchip zawiera umowę partnerską z Delta Electronics w sprawie rozwiązań z węglika krzemu
Gospodarka
TSMC przebija prognozy i osiąga rekordowy kwartalny zysk w wysokości 13,5 mld dolarów
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów