Firma Wolfspeed Inc z Durham w USA ogłosiła plany utworzenia tego zakładu w lutym 2023 r. Za udziały w fabryce, która miała wytwarzać półprzewodniki SiC do pojazdów elektrycznych (EV), ZF miał wnieść 185 mln dolarów.
Według agencji Reuters, jest to następstwo decyzji Wolfspeeda o wstrzymaniu projektu z powodu słabszego niż oczekiwano popytu na półprzewodniki i wątpliwości co do tego, czy wejście na rynek europejski będzie opłacalne. ZF zaprzecza doniesieniom medialnym, że to on był odpowiedzialny za opóźnienie projektu, przekonując, że zawsze zapewniał intensywne i aktywne wsparcie.
W czerwcu ubiegłego roku agencja informowała, że Wolfspeed opóźnił plany i nadal poszukiwane jest finansowanie, a budowa nie rozpocznie się wcześniej niż w połowie 2025 r. Rzecznik Wolfspeeda mówił wówczas, że inwestycja nie została całkowicie anulowana, a po cięciach wydatków - w odpowiedzi na osłabienie rynków pojazdów elektrycznych w Europie i USA - firma skupia się na zwiększeniu produkcji w obiekcie Mohawk Valley Fab w stanie Nowy Jork.
Źródło: Semiconductor Today