wersja mobilna
Online: 486 Niedziela, 2017.11.19

Biznes

MediaTek dostawcą procesorów aplikacyjnych dla Samsunga

czwartek, 19 marca 2015 12:17

W drugiej połowie 2015 r. MediaTek ma stać się dostawcą procesorów aplikacyjnych do smartfonów Samsunga. Po tym jak Broadcom zamknął swój biznes mobilnych układów AP, Samsung zwrócił się do Marvella i chińskiego Spreadtruma o przejęcie zleceń dotyczących chipów AP dla jego tanich telefonów komórkowych. Jednak możliwości obu firm w zakresie zapewnienia dostaw i wsparcia technicznego okazały się niewystarczające, a oferowanym rozwiązaniom brakowało różnorodności i były zbyt rzadko uaktualniane, co utrudniało Samsungowi rozwijanie produktów.

Samsung ma duże zapotrzebowanie na układy AP dla urządzeń klasyfikowanych na wszystkich poziomach. Mimo, że jego smartfony klasy wyższej zmagały się w 2014 r. z silną konkurencją, produkty klasy podstawowej (entry-level) cieszyły się rosnącym popytem na rynkach wschodzących, a także w Europie i w Ameryce Północnej. Jednak oferowane przez firmy Marvell i Spreadtrum układy należą do rozwiązań raczej prostych i dlatego Samsung nie był w stanie wytwarzać produktów, które wyróżniałyby się na tle urządzeń konkurencyjnych.

Choć Samsung dysponuje najbardziej zaawansowanym procesem produkcyjnym oraz doświadczeniem w projektowaniu układów AP, nadal agresywnie poszukuje pomocy z zewnątrz w celu osiągnięcia przełomu w swoim asortymencie produktowym. MediaTek i Samsung nigdy wcześniej nie współpracowali przy tworzeniu inteligentnych urządzeń mobilnych, będąc na rynku indyjskim konkurentami. Teraz zróżnicowana oferta MediaTeka dla urządzeń mobilnych, pełne wsparcie łańcucha dostaw w zakresie elementów typu wearable, rozwiązań telekomunikacyjnych i usług wsparcia technicznego, umożliwić ma Samsungowi wypełnienie jego własnych braków.

źródło: DigiTimes

 

World News 24h

niedziela, 19 listopada 2017 11:59

U.S. regulators approved the use of new technology that will improve picture quality on mobile phones, tablets and television, but also raises significant privacy concerns by giving advertisers dramatically more data about viewing habits. The U.S. Federal Communications Commission voted 3-2 to allow broadcasters to voluntarily use the new technology, dubbed ATSC 3.0, which would allow for more precise geolocating of television signals, ultra-high definition picture quality and more interactive programming, like new educational content for children and multiple angles of live sporting events. The system uses precision broadcasting and targets emergency or weather alerts on a street-by-street basis.

więcej na: www.reuters.com