Samsung ma duże zapotrzebowanie na układy AP dla urządzeń klasyfikowanych na wszystkich poziomach. Mimo, że jego smartfony klasy wyższej zmagały się w 2014 r. z silną konkurencją, produkty klasy podstawowej (entry-level) cieszyły się rosnącym popytem na rynkach wschodzących, a także w Europie i w Ameryce Północnej. Jednak oferowane przez firmy Marvell i Spreadtrum układy należą do rozwiązań raczej prostych i dlatego Samsung nie był w stanie wytwarzać produktów, które wyróżniałyby się na tle urządzeń konkurencyjnych.
Choć Samsung dysponuje najbardziej zaawansowanym procesem produkcyjnym oraz doświadczeniem w projektowaniu układów AP, nadal agresywnie poszukuje pomocy z zewnątrz w celu osiągnięcia przełomu w swoim asortymencie produktowym. MediaTek i Samsung nigdy wcześniej nie współpracowali przy tworzeniu inteligentnych urządzeń mobilnych, będąc na rynku indyjskim konkurentami. Teraz zróżnicowana oferta MediaTeka dla urządzeń mobilnych, pełne wsparcie łańcucha dostaw w zakresie elementów typu wearable, rozwiązań telekomunikacyjnych i usług wsparcia technicznego, umożliwić ma Samsungowi wypełnienie jego własnych braków.
źródło: DigiTimes