Globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła o 7%

Organizacja Semiconductor Industry Association (SIA) ogłosiła, że światowa sprzedaż półprzewodników osiągnęła w listopadzie 2016 r. wartość 31 mld dolarów, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu do listopada 2015 (28,9 mld dolarów) oraz o 2% w stosunku do października 2016 (30,4 mld dolarów). Listopadowy wynik oznacza największy wzrost rynku, liczony rok do roku, od stycznia 2015.

Posłuchaj
00:00

Licząc miesiąc do miesiąca sprzedaż wzrosła nieznacznie we wszystkich regionach: w obu Amerykach o 3,3%, w Chinach o 2,7%, w Europie o 2,5%, w regionie Azji i Pacyfiku o 0,7% oraz w Japonii o 0,4%. Rok do roku sprzedaż wzrosła w Chinach o 15,8%, w Japonii o 8,2%, w regionie Azji i Pacyfiku 4,8% oraz w obu Amerykach 3,2%. Nieznaczny spadek zanotowano w Europie - o 1,6%.

źródło: SIA

Powiązane treści
Sprzedaż chipów osiągnęła największy miesięczny wzrost od ponad sześciu lat
Chiny chcą zdominować rynek półprzewodników
Sprzedaż urządzeń do produkcji półprzewodników osiągnie 40 mld dolarów
Pięciu dostawców obejmuje 41% światowego rynku półprzewodników
Rośnie sprzedaż półprzewodników - branżowe prognozy korygowane w górę
Rekordowe przejęcie w branży półprzewodnikowej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Weller Tools świętuje 80 lat innowacji
Produkcja elektroniki
SK hynix dołącza do Samsunga jako największy producent pamięci na świecie
Produkcja elektroniki
Microchip zawiera umowę partnerską z Delta Electronics w sprawie rozwiązań z węglika krzemu
Produkcja elektroniki
TSMC przebija prognozy i osiąga rekordowy kwartalny zysk w wysokości 13,5 mld dolarów
Projektowanie i badania
Cyborgi z czułkami – owady sterowane mikrochipem nową nadzieją dla ratownictwa
Aktualności
Power Integrations mianuje Jennifer Lloyd na stanowisko CEO
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów