Globalna sprzedaż półprzewodników wzrosła o 7%

Organizacja Semiconductor Industry Association (SIA) ogłosiła, że światowa sprzedaż półprzewodników osiągnęła w listopadzie 2016 r. wartość 31 mld dolarów, co oznacza wzrost o 7,4% w porównaniu do listopada 2015 (28,9 mld dolarów) oraz o 2% w stosunku do października 2016 (30,4 mld dolarów). Listopadowy wynik oznacza największy wzrost rynku, liczony rok do roku, od stycznia 2015.

Posłuchaj
00:00

Licząc miesiąc do miesiąca sprzedaż wzrosła nieznacznie we wszystkich regionach: w obu Amerykach o 3,3%, w Chinach o 2,7%, w Europie o 2,5%, w regionie Azji i Pacyfiku o 0,7% oraz w Japonii o 0,4%. Rok do roku sprzedaż wzrosła w Chinach o 15,8%, w Japonii o 8,2%, w regionie Azji i Pacyfiku 4,8% oraz w obu Amerykach 3,2%. Nieznaczny spadek zanotowano w Europie - o 1,6%.

źródło: SIA

Powiązane treści
Sprzedaż chipów osiągnęła największy miesięczny wzrost od ponad sześciu lat
Chiny chcą zdominować rynek półprzewodników
Sprzedaż urządzeń do produkcji półprzewodników osiągnie 40 mld dolarów
Pięciu dostawców obejmuje 41% światowego rynku półprzewodników
Rośnie sprzedaż półprzewodników - branżowe prognozy korygowane w górę
Rekordowe przejęcie w branży półprzewodnikowej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Advantech wprowadzi na rynek systemy brzegowe AI następnej generacji
PCB
Siemens przejmuje DownStream Technologies
Komponenty
Navitas wprowadza pierwsze na świecie tranzystory SiC MOSFET z kwalifikacją AEC-Plus dla motoryzacji i przemysłu
Zasilanie
Infineon rozszerza ofertę modułów mocy EasyPACK CoolGaN dla aplikacji wysokonapięciowych
Aktualności
Już za tydzień Warsaw Industry Automatica 2025
Aktualności
Nowa wizja transformacji cyfrowej – COCUS i Panasonic
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Kwiecień 2025
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów