Sprzedaż Samsunga w Chinach wzrosła w pierwszej połowie 2017 roku o 14%

Według najnowszych doniesień medialnych, Samsung Electronics osiągnął w Chinach w pierwszej połowie bieżącego roku największy wzrost sprzedaży smartfonów. Przychody firmy w Państwie Środka wzrosły w tym czasie do ​​16,86 mld dolarów, czyli były o 14% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Dla Samsunga w drugim kwartale Chiny były najszybciej rosnącym rynkiem. Sprzedaż koreańskiej firmy w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 9,4%, a w Europie o 8%.

Posłuchaj
00:00

Również w innych azjatyckich krajach oraz w Afryce Samsung uzyskał wyniki o około 9% wyższe. Ogółem, globalna sprzedaż firmy Samsung Electronics osiągnęła w pierwszym półroczu 2017 wartość 86,81 mld dolarów, co oznacza wzrost o 9,9% rok do roku.

Obserwatorzy branży są zdania, że największy wpływ na sukces Samsunga ma duży popyt na półprzewodniki i wyświetlacze. Chipy DRAM i NAND produkowane przez firmę Samsung są obecnie poszukiwane przez wielu producentów smartfonów. Ponadto obecnie większość układów pamięci używanych przez producentów OEM pochodzi od trzech największych dostawców - SK Hynix, Toshiby i Samsunga. Zwiększone zapotrzebowanie doprowadziło do znacznego wzrostu cen.

Podobny scenariusz występuje również w sektorze wyświetlaczy. Podczas gdy inni producenci ekranów nadrabiają zaległości, Samsung cały czas produkuje większość paneli OLED montowanych w smartfonach i tabletach. Wyświetlacze AMOLED oferują znacznie lepszy kontrast i szerszą gamę kolorów w porównaniu z modułami LCD, i dlatego ostatnio stają się coraz popularniejsze. W ciągu ostatnich kilku miesięcy Samsung dostarczał małe i średnie panele producentom smartfonów, takim jak Huawei, Oppo i Vivo. Biorąc pod uwagę, że nim konkurenci dorównają Samsungowi technologicznie minie jeszcze kilka lat, sprzedaż koreańskiego giganta w tym segmencie powinna w najbliższej przyszłości pozostać niezagrożona.

źródło: AndroidHeadlines

Powiązane treści
Samsung wypłaci rekordowe premie swoim partnerom biznesowym
Samsung Electronics inwestuje więcej niż Intel i TSMC razem wzięte
Samsung zbuduje w USA fabrykę urządzeń gospodarstwa domowego
Samsung liczy na rekordowe przychody
Samsung zwiększa zamówienia na chipy od dostawców fablessowych
Samsung zainwestuje 7 mld dolarów w celu zwiększenia produkcji chipów NAND w Chinach
Samsung zastąpił Intela w roli największego producenta chipów
Samsung planuje zainwestować w Korei Południowej 18,6 mld dolarów
Samsung traci zamówienie Qualcomma na chipy 7 nm
Samsung otworzył w Warszawie centrum innowacji dla biznesu
Samsung Electronics zainwestuje w Indiach 40 mld rupii
Produkcja chipów AI firmy Samsung zwiększy się 30-krotnie
Samsung zainwestuje 22 mld dolarów w sektor IC
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów