Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki

Do końca marca 2018 roku Delphi Automotive utworzy nowe spółki w branży elektroniki samochodowej i systemów napędu aut. Zmiany obejmą również istniejące od 17 lat i największe w Europie krakowskie Centrum Techniczne koncernu Delphi Automotive (na zdjęciu) - największy taki ośrodek Delphi w Europie - oraz zakłady produkcyjne w Błoniu koło Warszawy, w Gdańsku, a także Jeleśni koło Żywca. Centrum Techniczne jest największym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym w branży motoryzacyjnej.

Posłuchaj
00:00

Delphi powstało po wydzieleniu działu produkcji części motoryzacyjnych General Motors i do niedawna było największym na świecie producentem komponentów. Po światowym kryzysie Delphi skurczyło się i w ramach reorganizacji firma sprzedała także część zakładów w Polsce, między innymi fabryki elementów zawieszenia i elektrycznych układów kierowniczych. Aktualnie firma Delphi Automotive dzieli się na dwie części, wyodrębniając ze swoich struktur nową spółkę o nazwie Aptiv, złożoną z działów elektroniki i bezpieczeństwa oraz architektury elektrycznej i elektronicznej. Segment Delphi Automotive zajmujący się zespołami napędowymi (Powertrain) zostanie zaś przekształcony w spółkę o nawie Delphi Technologies.

Podział ten ma przede wszystkim ułatwić wprowadzenie na rynek innowacyjnych rozwiązań związanych z aktywnym bezpieczeństwem jazdy, pojazdami autonomicznymi oraz usługami telekomunikacyjnymi w motoryzacji.

Przeważająca część pracowników Centrum Technicznego trafi do spółki Aptiv, gdyż w Krakowie większość inżynierów zajmuje się elektroniką, oprogramowaniem i bezpieczeństwem (w tym technologiami autonomicznej jazdy), jak też architekturą elektryczno-elektroniczną.

Powiązane treści
Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Rynek elektronicznych systemów samochodowych na drodze do rekordowych wzrostów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
TAITRONICS & AIoT, czyli tajwańskie spojrzenie na technologię elektroniki
Aktualności
Targi Energetab - podsumowanie
PCB
Niezależność Europy w produkcji PCB - nowa fabryka Teltoniki w Wilnie
Optoelektronika
Robotyczne oko bez zasilania: miękka soczewka, która sama ustawia ostrość
Projektowanie i badania
Sztuczna inteligencja pisze fatalnej jakości kod - zmiany w IT nie będzie?
Produkcja elektroniki
Reorganizacja linii montażowych w firmie Mikro-automatyka
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025
Magazyn
Wrzesień 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów