Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki

Do końca marca 2018 roku Delphi Automotive utworzy nowe spółki w branży elektroniki samochodowej i systemów napędu aut. Zmiany obejmą również istniejące od 17 lat i największe w Europie krakowskie Centrum Techniczne koncernu Delphi Automotive (na zdjęciu) - największy taki ośrodek Delphi w Europie - oraz zakłady produkcyjne w Błoniu koło Warszawy, w Gdańsku, a także Jeleśni koło Żywca. Centrum Techniczne jest największym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym w branży motoryzacyjnej.

Posłuchaj
00:00

Delphi powstało po wydzieleniu działu produkcji części motoryzacyjnych General Motors i do niedawna było największym na świecie producentem komponentów. Po światowym kryzysie Delphi skurczyło się i w ramach reorganizacji firma sprzedała także część zakładów w Polsce, między innymi fabryki elementów zawieszenia i elektrycznych układów kierowniczych. Aktualnie firma Delphi Automotive dzieli się na dwie części, wyodrębniając ze swoich struktur nową spółkę o nazwie Aptiv, złożoną z działów elektroniki i bezpieczeństwa oraz architektury elektrycznej i elektronicznej. Segment Delphi Automotive zajmujący się zespołami napędowymi (Powertrain) zostanie zaś przekształcony w spółkę o nawie Delphi Technologies.

Podział ten ma przede wszystkim ułatwić wprowadzenie na rynek innowacyjnych rozwiązań związanych z aktywnym bezpieczeństwem jazdy, pojazdami autonomicznymi oraz usługami telekomunikacyjnymi w motoryzacji.

Przeważająca część pracowników Centrum Technicznego trafi do spółki Aptiv, gdyż w Krakowie większość inżynierów zajmuje się elektroniką, oprogramowaniem i bezpieczeństwem (w tym technologiami autonomicznej jazdy), jak też architekturą elektryczno-elektroniczną.

Powiązane treści
Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Rynek elektronicznych systemów samochodowych na drodze do rekordowych wzrostów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
Rynek urządzeń do produkcji płytek półprzewodnikowych osiągnie 184 mld USD do 2030 r.
Zasilanie
Onsemi i Nvidia wdrożą zasilanie 800 V dla centrów danych AI nowej generacji
Komponenty
Sensrad i Arbe Robotics wprowadzają na rynek pierwsze radary 4D z układem nowej generacji
Produkcja elektroniki
SEMI Europe publikuje zalecenia dotyczące rewizji REACH
Mikrokontrolery i IoT
Astute Group globalnym dystrybutorem układów pamięci i mikrokontrolerów Puya Semiconductor
Produkcja elektroniki
Rynek półprzewodników RF w fazie szybkiego wzrostu. Czy dla RF rozpoczyna się nowa era?
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Lipiec 2025
Magazyn
Czerwiec 2025
Targi zagraniczne
Elmässan Stockholm 2025

Komponenty indukcyjne

Podzespoły indukcyjne determinują osiągi urządzeń z zakresu konwersji mocy, a więc dążenie do minimalizacji strat energii, ułatwiają miniaturyzację urządzeń, a także zapewniają zgodność z wymaganiami norm w zakresie EMC. Stąd rozwój elektromobilności, systemów energii odnawialnej, elektroniki użytkowej sprzyja znacząco temu segmentowi rynku. Zapotrzebowanie na komponenty o wysokiej jakości i stabilności płynie ponadto z aplikacji IT, telekomunikacji, energoelektroniki i oczywiście sektorów specjalnych: wojska, lotnictwa. Pozytywnym zauważalnym zjawiskiem w branży jest powolny, ale stały wzrost zainteresowania klientów rodzimą produkcją pomimo wyższych cen niż produktów azjatyckich. Natomiast paradoksalnie negatywnym zjawiskiem jest fakt, że jakość produktów azjatyckich jest coraz lepsza i jeśli stereotyp "chińskiej bylejakości" przestanie być popularny, to rodzima produkcja będzie miała problem z utrzymaniem się na rynku bez znaczących inwestycji w automatyzację i nowe technologie wykonania, kontroli jakości i pomiarów.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów