Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki

| Gospodarka

Do końca marca 2018 roku Delphi Automotive utworzy nowe spółki w branży elektroniki samochodowej i systemów napędu aut. Zmiany obejmą również istniejące od 17 lat i największe w Europie krakowskie Centrum Techniczne koncernu Delphi Automotive (na zdjęciu) - największy taki ośrodek Delphi w Europie - oraz zakłady produkcyjne w Błoniu koło Warszawy, w Gdańsku, a także Jeleśni koło Żywca. Centrum Techniczne jest największym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym w branży motoryzacyjnej.

Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki

Delphi powstało po wydzieleniu działu produkcji części motoryzacyjnych General Motors i do niedawna było największym na świecie producentem komponentów. Po światowym kryzysie Delphi skurczyło się i w ramach reorganizacji firma sprzedała także część zakładów w Polsce, między innymi fabryki elementów zawieszenia i elektrycznych układów kierowniczych. Aktualnie firma Delphi Automotive dzieli się na dwie części, wyodrębniając ze swoich struktur nową spółkę o nazwie Aptiv, złożoną z działów elektroniki i bezpieczeństwa oraz architektury elektrycznej i elektronicznej. Segment Delphi Automotive zajmujący się zespołami napędowymi (Powertrain) zostanie zaś przekształcony w spółkę o nawie Delphi Technologies.

Podział ten ma przede wszystkim ułatwić wprowadzenie na rynek innowacyjnych rozwiązań związanych z aktywnym bezpieczeństwem jazdy, pojazdami autonomicznymi oraz usługami telekomunikacyjnymi w motoryzacji.

Przeważająca część pracowników Centrum Technicznego trafi do spółki Aptiv, gdyż w Krakowie większość inżynierów zajmuje się elektroniką, oprogramowaniem i bezpieczeństwem (w tym technologiami autonomicznej jazdy), jak też architekturą elektryczno-elektroniczną.

Zobacz również