Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki

Do końca marca 2018 roku Delphi Automotive utworzy nowe spółki w branży elektroniki samochodowej i systemów napędu aut. Zmiany obejmą również istniejące od 17 lat i największe w Europie krakowskie Centrum Techniczne koncernu Delphi Automotive (na zdjęciu) - największy taki ośrodek Delphi w Europie - oraz zakłady produkcyjne w Błoniu koło Warszawy, w Gdańsku, a także Jeleśni koło Żywca. Centrum Techniczne jest największym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym w branży motoryzacyjnej.

Posłuchaj
00:00

Delphi powstało po wydzieleniu działu produkcji części motoryzacyjnych General Motors i do niedawna było największym na świecie producentem komponentów. Po światowym kryzysie Delphi skurczyło się i w ramach reorganizacji firma sprzedała także część zakładów w Polsce, między innymi fabryki elementów zawieszenia i elektrycznych układów kierowniczych. Aktualnie firma Delphi Automotive dzieli się na dwie części, wyodrębniając ze swoich struktur nową spółkę o nazwie Aptiv, złożoną z działów elektroniki i bezpieczeństwa oraz architektury elektrycznej i elektronicznej. Segment Delphi Automotive zajmujący się zespołami napędowymi (Powertrain) zostanie zaś przekształcony w spółkę o nawie Delphi Technologies.

Podział ten ma przede wszystkim ułatwić wprowadzenie na rynek innowacyjnych rozwiązań związanych z aktywnym bezpieczeństwem jazdy, pojazdami autonomicznymi oraz usługami telekomunikacyjnymi w motoryzacji.

Przeważająca część pracowników Centrum Technicznego trafi do spółki Aptiv, gdyż w Krakowie większość inżynierów zajmuje się elektroniką, oprogramowaniem i bezpieczeństwem (w tym technologiami autonomicznej jazdy), jak też architekturą elektryczno-elektroniczną.

Powiązane treści
Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Rynek elektronicznych systemów samochodowych na drodze do rekordowych wzrostów
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
Czym jest vibe coding?
Produkcja elektroniki
Wojskowy sektor sprzętu do walki elektronicznej przyspiesza
Pomiary
3D HandySCAN EVO - rewolucja w skanowaniu 3D!
Produkcja elektroniki
Łotwa, Litwa i Estonia będą razem rozwijać półprzewodniki
Projektowanie i badania
Infineon otwiera w Austrii laboratorium aplikacji UWB
Produkcja elektroniki
NGK rozbuduje amerykański zakład wytwarzający komponenty sprzętu do produkcji półprzewodników
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Koń trojański w układzie scalonym: Dlaczego europejski sektor zbrojeniowy musi uniezależnić się od chińskiej elektroniki

Współczesna geopolityka nie pozostawia złudzeń – era powszechnej globalizacji dobiegła końca, a jej miejsce zajmuje epoka strategicznej autonomii i bezpieczeństwa narodowego. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą oraz rosnącego napięcia na linii Waszyngton - Pekin, Europa stanęła przed koniecznością redefinicji swojego podejścia do produkcji obronnej oraz akceptacji faktu, że prawdziwe bezpieczeństwo zaczyna się nie na poligonie, ale w fabryce.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów