Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji

Krakowski oddział Delphi opracował dla motoryzacji radar bliskiego zasięgu (SRR) pracujący na 76 GHz. Urządzenie przeznaczone jest do wykrywania obiektów wokół pojazdu. Radar oferuje zasięg do 80 m i dostarcza precyzyjnych informacji odnośnie do pozycji (długość, szerokość i kąt widzenia) i krawędzi poruszających się obiektów, jak również nieruchomego otoczenia pojazdu. Dzięki tym danym możliwe jest tworzenie oraz wdrażanie zautomatyzowanych algorytmów poprzecznej i wzdłużnej kontroli pojazdu, takich jak zapobieganie uderzeniom bocznym, wirtualny zderzak, system autoparkowania, czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu.

Posłuchaj
00:00

Kamery zapewniające widok z góry nie dają wymaganej dokładności określenia zasięgu lub pozycji. Istniejące radary na 24 GHz wykorzystywane do obserwacji martwego pola nie są w stanie odpowiednio rozróżnić krawędzi obiektów tak, aby określić dostępną wolną przestrzeń.

Radar SRR firmy Delphi oferuje trzy kluczowe technologie umożliwiające obserwację martwego pola widzenia z boku kierowcy, ruchu poprzecznego z przodu i z boku, zmianę pasa ruchu oraz hamowanie w celu uniknięcia kolizji z przodu i z tyłu pojazdu.

Radar SRR to jeden z kluczowych elementów systemu sensorów do jazdy zautomatyzowanej. Zespół inżynierów Delphi w krakowskim Centrum Technicznym już od ponad dwóch lat aktywnie uczestniczy w pracach koncepcyjnych, implementacyjnych i weryfikacyjnych nad radarami SRR. Radary te pełnią kluczową rolę w rozpoznawaniu otoczenia samochodu w algorytmach percepcji dla systemów aktywnego bezpieczeństwa, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i jazdy automatycznej.

Powiązane treści
Systemy radarowe szybko zyskują znaczenie w motoryzacji
Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów
Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki
Wzrost zapotrzebowania na układy elektroniczne w branży motoryzacyjnej
Projektowanie oraz testy radarów SAR/ISAR z użyciem komercyjnych platform sprzętowych
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Rozmowa z Grzegorzem Gutmajerem, Delphi w Krakowie
System radarowy SAR z procesorem DBFN
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Optoelektronika
Smartwatche napędzają rozwój wyświetlaczy Micro LED
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów