Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji

Krakowski oddział Delphi opracował dla motoryzacji radar bliskiego zasięgu (SRR) pracujący na 76 GHz. Urządzenie przeznaczone jest do wykrywania obiektów wokół pojazdu. Radar oferuje zasięg do 80 m i dostarcza precyzyjnych informacji odnośnie do pozycji (długość, szerokość i kąt widzenia) i krawędzi poruszających się obiektów, jak również nieruchomego otoczenia pojazdu. Dzięki tym danym możliwe jest tworzenie oraz wdrażanie zautomatyzowanych algorytmów poprzecznej i wzdłużnej kontroli pojazdu, takich jak zapobieganie uderzeniom bocznym, wirtualny zderzak, system autoparkowania, czy ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu.

Posłuchaj
00:00

Kamery zapewniające widok z góry nie dają wymaganej dokładności określenia zasięgu lub pozycji. Istniejące radary na 24 GHz wykorzystywane do obserwacji martwego pola nie są w stanie odpowiednio rozróżnić krawędzi obiektów tak, aby określić dostępną wolną przestrzeń.

Radar SRR firmy Delphi oferuje trzy kluczowe technologie umożliwiające obserwację martwego pola widzenia z boku kierowcy, ruchu poprzecznego z przodu i z boku, zmianę pasa ruchu oraz hamowanie w celu uniknięcia kolizji z przodu i z tyłu pojazdu.

Radar SRR to jeden z kluczowych elementów systemu sensorów do jazdy zautomatyzowanej. Zespół inżynierów Delphi w krakowskim Centrum Technicznym już od ponad dwóch lat aktywnie uczestniczy w pracach koncepcyjnych, implementacyjnych i weryfikacyjnych nad radarami SRR. Radary te pełnią kluczową rolę w rozpoznawaniu otoczenia samochodu w algorytmach percepcji dla systemów aktywnego bezpieczeństwa, zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i jazdy automatycznej.

Powiązane treści
Systemy radarowe szybko zyskują znaczenie w motoryzacji
Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów
Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki
Wzrost zapotrzebowania na układy elektroniczne w branży motoryzacyjnej
Projektowanie oraz testy radarów SAR/ISAR z użyciem komercyjnych platform sprzętowych
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Rozmowa z Grzegorzem Gutmajerem, Delphi w Krakowie
System radarowy SAR z procesorem DBFN
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Optoelektronika
AI z prędkością światła staje się faktem - fotonika otwiera drogę do sprzętu nowej generacji
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów