Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów

W ciągu ostatnich pięciu lat na rynku pojawiło się wiele start-upów mających nadzieję na wywołanie wstrząsu w ponad stuletniej branży motoryzacyjnej poprzez automatyzację i wprowadzenie autonomii pojazdów. Coraz częściej ci drobni gracze są wchłaniani przez obecnych liderów branżowych. Nowa firma nuTonomy z Bostonu została właśnie, kosztem 450 mln dolarów, włączona do Delphi Automotive.

Posłuchaj
00:00

Firma Delphi ogłosiła wcześniej, że dzieli się na dwie odrębne spółki: Delphi Technologies, która zajmować się będzie systemami napędowymi oraz Aptiv - zajmującą się architekturą elektryczną i automatyką jazdy. NuTonomy, wraz z poprzednimi akwizycjami Delphi, takimi jak Ottomatika, będzie funkcjonować pod marką Aptiv.

Podobnie jak nuTonomy, firma Ottomatika z Pittsburgha opracowuje software'owe rozwiązania automatyki prowadzenia, które częściowo mogą się pokrywać. Jak wyjaśnia Glen De Vos z Delphi, w przyszłości możliwe będzie połączenie części nuTonomy i Ottomatiki, ale na razie obie platformy oprogramowania będą rozwijane równolegle.

Mimo akwizycji partnerstwa utworzone przez nuTonomy, w tym relacje z firmą Lyft i francuską Grupą PSA, pozostaną bez zmian. Połączona firma ma nadzieję na ich wykorzystanie do komercjalizacji autonomii jazdy. Delphi i nuTonomy mają floty automatycznych taksówek działających w części Singapuru w ramach programu pilotażowego sponsorowanego przez tamtejszą organizację Land Transport Authority.

W nadchodzących miesiącach firma Delphi i nuTonomy planują kontynuację rozwoju kadry inżynieryjno-badawczej, tak by obecne prace pilotażowe mogły doczekać się pełnego komercyjnego wdrożenia w latach 2019-20. Delphi/Aptiv będzie nadal współpracować z partnerami, takimi jak BMW, w zakresie integracji systemów z wewnętrznymi rozwiązaniami firm.

źródło: Forbes

Powiązane treści
Wartość fuzji i przejęć w branży półprzewodnikowej w 2017 roku mocno spadła
Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Listopad 2025
Informacje z firm
Grupa RENEX zaprasza na targi Evertiq EXPO Warszawa 2025
Magazyn
Październik 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów