Delphi przejmuje nuTonomy za 450 mln dolarów

W ciągu ostatnich pięciu lat na rynku pojawiło się wiele start-upów mających nadzieję na wywołanie wstrząsu w ponad stuletniej branży motoryzacyjnej poprzez automatyzację i wprowadzenie autonomii pojazdów. Coraz częściej ci drobni gracze są wchłaniani przez obecnych liderów branżowych. Nowa firma nuTonomy z Bostonu została właśnie, kosztem 450 mln dolarów, włączona do Delphi Automotive.

Posłuchaj
00:00

Firma Delphi ogłosiła wcześniej, że dzieli się na dwie odrębne spółki: Delphi Technologies, która zajmować się będzie systemami napędowymi oraz Aptiv - zajmującą się architekturą elektryczną i automatyką jazdy. NuTonomy, wraz z poprzednimi akwizycjami Delphi, takimi jak Ottomatika, będzie funkcjonować pod marką Aptiv.

Podobnie jak nuTonomy, firma Ottomatika z Pittsburgha opracowuje software'owe rozwiązania automatyki prowadzenia, które częściowo mogą się pokrywać. Jak wyjaśnia Glen De Vos z Delphi, w przyszłości możliwe będzie połączenie części nuTonomy i Ottomatiki, ale na razie obie platformy oprogramowania będą rozwijane równolegle.

Mimo akwizycji partnerstwa utworzone przez nuTonomy, w tym relacje z firmą Lyft i francuską Grupą PSA, pozostaną bez zmian. Połączona firma ma nadzieję na ich wykorzystanie do komercjalizacji autonomii jazdy. Delphi i nuTonomy mają floty automatycznych taksówek działających w części Singapuru w ramach programu pilotażowego sponsorowanego przez tamtejszą organizację Land Transport Authority.

W nadchodzących miesiącach firma Delphi i nuTonomy planują kontynuację rozwoju kadry inżynieryjno-badawczej, tak by obecne prace pilotażowe mogły doczekać się pełnego komercyjnego wdrożenia w latach 2019-20. Delphi/Aptiv będzie nadal współpracować z partnerami, takimi jak BMW, w zakresie integracji systemów z wewnętrznymi rozwiązaniami firm.

źródło: Forbes

Powiązane treści
Wartość fuzji i przejęć w branży półprzewodnikowej w 2017 roku mocno spadła
Delphi Automotive dzieli się na mniejsze spółki
Delphi opracowało system sterowania gestami dla motoryzacji
Firma Delphi opracowała radar 76 GHz dla motoryzacji
Delphi kupuje HellermannTyton za 1,07 mld funtów
10 lat centrum technicznego Delphi w Krakowie
Delphi sprzedaje trzy fabryki w Polsce
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Centra danych współczesnymi ciepłowniami?
Komponenty
RS przejmuje Distrelec - powstaje nowy potentat dystrybucji przemysłowej
Komponenty
Generatywna sztuczna inteligencja zmienia globalny rynek procesorów
Aktualności
Samsung otwiera w Warszawie największe centrum biznesowe w Europie
Aktualności
Samsung i OpenAI nawiązują strategiczne partnerstwo na rzecz rozwoju globalnej infrastruktury AI
Produkcja elektroniki
Powstaje gigant wart 4,4 mld dolarów - czwarty co do wielkości dostawca sprzętu do produkcji płytek półprzewodnikowych w USA
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Magazyn
Wrzesień 2025
Magazyn
Sierpień 2025
Magazyn
Lipiec 2025

Najczęstsze błędy przy projektowaniu elektroniki i jak ich uniknąć

W elektronice „tanio” bardzo często znaczy „drogo” – szczególnie wtedy, gdy oszczędza się na staranności projektu. Brak precyzyjnych wymagań, komponent wycofany z produkcji czy źle poprowadzona masa mogą sprawić, że cały produkt utknie na etapie montażu SMT/THT albo testów funkcjonalnych. Konsekwencje są zawsze te same: opóźnienia i dodatkowe koszty. Dlatego warto znać najczęstsze błędy, które pojawiają się w projektach elektroniki – i wiedzieć, jak im zapobiegać.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów