wersja mobilna
Online: 533 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Globalna sprzedaż notebooków w latach 2018-2022 będzie coraz mniejsza

czwartek, 30 listopada 2017 07:55

Według przewidywań Digitimes Research, globalne dostawy notebooków będą w ciągu najbliższych pięciu lat charakteryzować się ujemnym współczynnikiem rocznego wzrostu CAGR, wynoszącym minus 3.2%. W roku 2022 dostawy osiągną poziom 140 mln jednostek. Nowe urządzenia konsumenckie powiązane z takimi technologiami, jak sztuczna inteligencja, rzeczywistość rozszerzona czy elastyczne wyświetlacze, osłabią dotychczasowe zainteresowanie notebookami.

Szacuje się, że wraz z wcześniejszym niż oczekiwano pojawieniem się popytu na wymianę notebooków do zastosowań biznesowych, ich globalne dostawy wzrosną o 4,6% w skali roku i, po tym jak spadały przez pięć kolejnych lat, powrócą w 2017 r. do poziomu ponad 150 mln sztuk.

Dynamika wymiany osiągnie najwyższy poziom prawdopodobnie w roku 2018. Od Microsoftu i innych amerykańskich sprzedawców notebooków oczekuje się oferowania korzystnych warunków leasingowania oprogramowania i sprzętu, by przyciągnąć więcej klientów korporacyjnych. Z kolei rynek detaliczny najprawdopodobniej wejdzie w 2018 r. w nowy cykl recesji. Analitycy nie spodziewają się, by dynamika sprzedaży notebooków do gier oraz Chromebooków pozostała tak wysoka jak w roku bieżącym. W związku z tym oczekuje się, że globalne dostawy notebooków w przyszłym roku wzrosną słabiej - o 2,7% - do 160 mln sztuk.

źródło: DigiTimes

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com