wersja mobilna
Online: 361 Wtorek, 2018.06.19

Biznes

Fabryki gotowe na czwarty rok wzrostu wydatków na wyposażenie

wtorek, 13 marca 2018 10:43

Najnowsza aktualizacja raportu SEMI World Fab Forecast, ujawnia, że ​​wydatki na wyposażenie fabryk wzrosną w 2019 r. o 5%, co stanowi kontynuację znaczących wzrostów w tym zakresie już czwarty rok z rzędu. Oczekuje się, że głównym motorem wzrostu tych wydatków w 2018 i 2019 roku będą Chiny. Przemysł nie zanotował trzech kolejnych lat wzrostu inwestycji w sprzęt produkcyjny od połowy lat 90.

SEMI prognozuje, że w 2018 i 2019 roku Samsung będzie w urządzenia inwestował mniej niż w roku 2017. Natomiast Chiny znacząco zwiększą wydatki na sprzęt - o 57% w 2018 i 60% w 2019 roku, uwzględniając finansowanie projektów międzynarodowych, jak i firm krajowych. To właśnie firmy niebędące przedsiębiorstwami chińskimi mają największy udział w inwestowaniu w sprzęt fabryczny w Chinach. Oczekuje się jednak, że chińskie firmy zwiększą produkcję w 2019 r., zwiększając swój udział w chińskich wydatkach z 33% w 2017 r. do 45% w 2019. Jeśli prognozy się potwierdzą, Chiny wyprzedzą Koreę pod względem inwestycji w sprzęt produkcyjny już w 2019 roku.

Po rekordowych inwestycjach w 2017 roku wydatki na wyposażenie fabryczne w Korei spadną o 9%, do 18 mld dolarów w roku 2018 i o dodatkowe 14%, do 16 mld dolarów w 2019. I w jednym i w drugim roku wydatki przekroczą jednak poziom notowany w tym regionie przed rokiem 2017.

Na Tajwanie, czyli w kraju trzecim co do wielkości inwestycji w fabryki, wydatki na wyposażenie spadną o 10%, do około 10 mld dolarów w 2018 roku. Przewiduje się jednak, że w 2019 roku wzrosną o 15% do ponad 11 mld dolarów.

źródło: SEMI

 

World News 24h

poniedziałek, 18 czerwca 2018 20:00

Google will invest $550 million in Chinese e-commerce powerhouse JD.com, part of the U.S. internet giant’s efforts to expand its presence in fast-growing Asian markets and battle rivals including Amazon.com. The two companies described the investment as one piece of a broader partnership that will include the promotion of JD.com products on Google’s shopping service. This could help JD.com expand beyond its base in China and Southeast Asia and establish a meaningful presence in U.S. and European markets. Company officials said the agreement initially would not involve any major new Google initiatives in China, where the company’s main services are blocked over its refusal to censor search results in line with local laws.

więcej na: www.reuters.com