Samsung nie będzie już produkował smartfonów w Chinach

Samsung Electronics zakończył produkcję telefonów komórkowych w Chinach. Decyzję taką podjęto w związku z nasileniem konkurencji ze strony lokalnych firm na tym największym na świecie rynku smartfonów. Zamknięcie ostatniej fabryki, działającej w mieście Huizhou, nastąpiło w efekcie zmniejszenia produkcji w czerwcu, a zawieszenie pracy innego zakładu już wcześniej, pod koniec ubiegłego roku.

Posłuchaj
00:00

Południowokoreański gigant technologiczny zaprzestał wytwarzania telefonów w Chinach po tym, jak inne firmy przeniosły produkcję poza region, ze względu na rosnące koszty pracy i spowolnienie gospodarcze. Sony ogłosił, że zamyka fabrykę w Pekinie i zamierza wytwarzać smartfony tylko w Tajlandii. Apple mimo wszystko dalej produkuje swoje główne produkty w Chinach.

Według badań firmy Counterpoint, udział Samsunga w chińskim rynku zmniejszył się do 1% w pierwszym kwartale z poziomu wynoszącego 15% w połowie 2013 roku. Jest to związane z przegraną przedsiębiorstwa w rywalizacji z szybko rozwijającymi się lokalnymi markami, takimi jak Huawei i Xiaomi. Park Sung-soon, analityk w Cape Investment & Securities twierdzi, że w Chinach konsumenci wybierają tańsze smartfony pochodzące od krajowych producentów, a urządzenia wysokiej klasy - od Apple'a lub Huaweia. Samsung będzie w Chinach kontynuował sprzedaż, ale nie ma już nadziei na zwiększenie swojego udziału.

Firma informuje, że sprzęt produkcyjny zostanie przydzielony do innych zakładów na całym świecie, w zależności od strategii wytwarzania opartej o potrzeby rynkowe. Według źródeł, Samsung zatrudniał w zbudowanym w 1992 roku zakładzie Huizhou blisko 6 tys. pracowników, a w 2017 roku fabryka ta wyprodukowała 63 mln smartfonów. Globalnie w tym samym roku Samsung wytworzył łącznie 394 mln smartfonów.

Źródło: Reuters

Powiązane treści
Słabnie sprzedaż smartfonów z Chin
Samsung opracował technologię pakowania struktur chipów 3D-TSV
Chińscy producenci wykorzystają w smartfonach układy Samsung Exynos
Samsung zainwestuje 11 mld dolarów w produkcję zaawansowanych wyświetlaczy
Samsung i Xiaomi opracowali smartfonowy czujnik obrazu 108 Mp
Furukawa Electric i Lemtech opracowali komory parowe dla smartfonów
Samsung szuka nowych dostawców fluorowodoru spoza Japonii
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Mouser Electronics rozszerza ofertę IoT – globalna umowa dystrybucyjna z Telit Cinterion
Produkcja elektroniki
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Komponenty
CBTG Technologie nawiązuje współpracę z Etron - nowe możliwości dla projektantów elektroniki
PCB
EUROCIRCUITS wspiera MAD Formula Team - niezawodna elektronika w ekstremalnych warunkach Formula Student
Produkcja elektroniki
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Mikrokontrolery i IoT
Advantech i Axelera AI rozszerzają partnerstwo w obszarze akceleratorów AI dla systemów embedded
Zobacz więcej z tagiem: Produkcja elektroniki
Gospodarka
Materiały szklane do produkcji półprzewodników zmieniają przyszłość urządzeń, procesów i łańcuchów dostaw
Gospodarka
Rochester Electronics wesprze przedłużanie cyklu życia procesorów NXP
Informacje z firm
Pierwsze spotkanie rady doradczej EFX - FUJI aktywnie współtworzy nową targową inicjatywę dla przemysłu elektronicznego

Bonding optyczny made in Poland

W świecie nowoczesnych wyświetlaczy detale mają znaczenie. Jeden milimetr kieszeni powietrznej potrafi zadecydować o tym, czy obraz na ekranie będzie zachwycał kontrastem i głębią, czy zniknie pod warstwą refleksów. Dlatego właśnie bonding optyczny – precyzyjne łączenie wyświetlacza z panelem dotykowym lub szybą ochronną – stał się symbolem jakości w projektowaniu interfejsów użytkownika. A w Polsce liderem tej technologii jest firma QWERTY Sp. z o.o., jedyny krajowy producent, który wykonuje bonding we własnej fabryce, bez podzlecania procesów za granicę.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów