Nowoczesne opakowania sposobem na fałszowanie produktów

| Gospodarka Aktualności

W czasie pandemii sprzedaż detaliczna e-commerce przez Internet wzrosła z 10 do ponad 30%. Tworzy to doskonałą okazję do wprowadzania na rynek fałszywek przy minimalnym ryzyku. W miarę jak fałszerze wymyślają nowe sposoby podrabiania produktów, firmy specjalizujące się w opakowaniach chroniących przed podrabianiem stosują w nich coraz więcej hologramów, kodów kreskowych 2D, kodowania, identyfikacji radiowej (RFID) i różnych innowacji, aby to utrudnić.

Nowoczesne opakowania sposobem na fałszowanie produktów

Nowością na rynku są opakowania chroniące przed podrabianiem. Według MarketsAndMarkets, rynek takich wyrobów ma osiągnąć 211 mld dolarów do 2026 r., blisko dwukrotnie więcej w porównaniu z 117 mld odnotowanymi w roku 2021. Wśród największych użytkowników takich opakowań znajdują się firmy farmaceutyczne, ale tuż za nimi lokują się producenci urządzeń elektronicznych. Do największych producentów należą Avery Dennison, CCL Industries, 3M, DuPont, Zebra Technologies, Applied DNA Sciences, Savi Technology i Authentix. Rozwiązania i innowacje ostatnich miesięcy, to np. markery optyczne, które można odczytywać tak samo jak numery seryjne produktu, atramenty molekularne do znakowania, hologramy, które można odczytywać smartfonem i sprawdzać ich autentyczność w Internecie. Kodowane nimi produkty umożliwiają śledzenie dostaw, w tym automatyczne wyłapywanie fałszywych wyrobów w centrach logistycznych i pocztowych. 

 
Wraz ze spadkiem cen transponderów coraz częściej zabezpieczenia antyfałszerskie bazują na RFID i NFC

 

Zobacz również