Samsung spodziewa się wzrostu sprzedaży smartfonów
| Gospodarka AktualnościPo wprowadzeniu na rynek najnowszej flagowej serii, Samsung Electronics wyraził optymizm co do wzrostu sprzedaży w 2022 roku, oczekując, że produkty z wyższej półki zapewnią większe przychody. 9 lutego firma zaprezentowała serię smartfonów S22 i tabletów Galaxy Tab S8, podkreślając ich szybkość i inteligentniejsze możliwości przetwarzania.
Dzięki bardziej kompletnym liniom produktów Samsung chce zwiększyć swój udział w sektorze smartfonów z wyższej półki. Jeśli chodzi o sprzedaż serii S22, 50% lub więcej sprzedaży ma generować model najwyższej klasy - S22 Ultra, a 30% - telefony S22+. Sprzedaż smartfonów Samsunga na Tajwanie w 2022 r. ma prezentować strukturę 40-40-20%, na którą składają się odpowiednio produkty z wyższej, średniej i niższej półki.
Jak poinformował wiceprezes Samsung Taiwan - Jacob Chen - wielkość dostaw smartfonów Samsunga w 2021 r. spadła o 10% w porównaniu z poziomem z roku 2020, jednak wartość ich sprzedaży ogółem wzrosła o 7%, przy czym wzrost o 10% przypadł na telefony z wyższej półki. W bieżącym roku firma przewiduje, że zarówno wielkość dostaw, jak i przychody ze smartfonów osiągną wzrosty dwucyfrowe.
W 2021 r. wolumen dostaw smartfonów S21 wzrósł dwukrotnie, w porównaniu z poprzednią serią, znacznie przekraczając oczekiwania firmy dotyczące jedynie 20% wzrostu. Wynik przypisuje się rozszerzeniu współpracy firmy z operatorami telekomunikacyjnymi i sprzedawcami detalicznymi. Samsung ma nadzieję, że wolumen przesyłek nowej serii - S22 - na Tajwanie wzrośnie o co najmniej 20% w porównaniu z serią S21.
Pod wpływem pandemii COVID-19 odbyło się więcej zdalnych spotkań i rozwinęło się zdalne nauczanie. W 2021 r. ogólna sprzedaż tabletów na Tajwanie wzrosła rok do roku o 23%, przy czym znaczny wzrost odnotowały tablety kosztujące ponad 15 tys. NT (539 USD). Jak wynika z danych firmy, dostawy tabletów Samsunga w 2021 roku wzrosły o 30%.
W 2022 r. dostawy tabletów na Tajwanie pozostaną mniej więcej takie same jak w roku ubiegłym, ale ich średnie ceny znacznie wzrosną. Samsung twierdzi, że konsumenci wydają się być bardziej lojalni wobec marek tabletów i faworyzują te o lepszych specyfikacjach.
źródło: DigiTimes