ROHM i UAES podpisują długoterminową umowę na dostawy komponentów zasilających SiC

Firmy ROHM i United Automotive Electronic Systems (UAES), pierwszorzędowy dostawca motoryzacyjny w Chinach, zawarły długoterminową umowę na dostawy urządzeń zasilających SiC. Współpraca i szczegółowa wymiana techniczna na temat zastosowań motoryzacyjnych komponentów SiC trwa od 2015 roku. Partnerstwo pogłębiło się w roku 2020 wraz z utworzeniem instytutu badawczego SiC w siedzibie UAES w Szanghaju. W 2021 r. zaawansowane urządzenia zasilające SiC i komponenty peryferyjne ROHM zostały przez UAES wysoko ocenione, w wyniku czego firma ROHM została preferowanym dostawcą.

Posłuchaj
00:00

Ścisłe, wieloletnie partnerstwo techniczne doprowadziło do produkcji wielu produktów motoryzacyjnych wyposażonych w komponenty SiC firmy ROHM, takich jak ładowarki pokładowe i falowniki do pojazdów elektrycznych. Urządzenia zasilające SiC odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu wydajności różnych systemów, przyczyniając się do wydłużenia zasięgu i zmniejszenia rozmiaru akumulatorów.

Nowa długoterminowa umowa zapewni firmie United Automotive Electronic Systems wystarczający dostęp do urządzeń zasilających SiC, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na oparte na SiC moduły inwerterowe, które są dostarczane klientom od listopada 2023 roku. W przyszłości obie firmy zamierzają pogłębiać współpracę, przyczyniając się do wdrażania innowacji technologicznych w sektorze motoryzacyjnym poprzez przyspieszenie rozwoju najnowocześniejszych rozwiązań zasilania dla pojazdów elektrycznych.

United Automotive Electronic Systems Co. Ltd. to producent samochodów, który został utworzony w 1995 roku jako wspólne przedsięwzięcie firm Robert Bosch i Zhonglian Automobile Electronics Systems Co. Ltd. - chińskiej spółki powiązanej z SAIC. UAES działa w czterech głównych obszarach: systemy zarządzania silnikiem, systemy sterowania przeniesieniem napędu, zaawansowane systemy łączności i elektryczne układy napędowe. Ponadto firma jest zaangażowana w cztery inne segmenty biznesowe: sterowanie zawieszeniem, systemy zarządzania temperaturą, oprogramowanie i usługi oraz inteligentne czujniki.
UAES z siedzibą w Pudong New Area w Szanghaju posiadają zakłady produkcyjne w Szanghaju, Wuxi, Xi'an, Wuhu, Liuzhou i Taicang, a także centra techniczne w Szanghaju, Chongqing, Wuhi, Suzhou i Liuzhou. Zatrudniając ponad 10 tys. pracowników firma osiągnęła w 2023 roku sprzedaż w wysokości ponad 37 mld juanów.

Źródło: Mexperts AG

Powiązane treści
Infineon otwiera w Malezji największą fabrykę półprzewodników mocy SiC
Nowy moduł Semikron Danfoss z tranzystorami ROHM 2kV SiC MOSFET zwiększa wydajność systemów solarnych SMA
SiCrystal zwiększy produkcję płytek SiC
Łańcuchy dostaw w obliczu napięć geopolitycznych
STMicroelectronics wybuduje w Katanii zakład SiC
ROHM i TSMC współpracują przy tworzeniu układów GaN dla motoryzacji
Diody SiC - ulepszone parametry dynamiczne w systemach konwersji mocy
ROHM przejmie dawną fabrykę Kunitomi Solar Frontier
ROHM osiągnął rekordową sprzedaż drugi rok z rzędu
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Zasilanie
Nowy e-book Mouser i YAGEO: elementy pasywne dla zasilania pojazdów elektrycznych
Projektowanie i badania
OVHcloud uruchamia pierwszą w Europie platformę Quantum-as-a-Service
Projektowanie i badania
Komputery kwantowe to wciąż odległa przyszłość - ale coraz bardziej konieczna
Projektowanie i badania
Nowy zasób online dla płytek i zestawów ewaluacyjnych do systemów wbudowanych oraz narzędzi
Produkcja elektroniki
Zintegrowane rozwiązania SMT Panasonica
Komponenty
80% przychodów z sektora B2B - rozwój dzięki konsekwentnemu ukierunkowaniu na klienta
Zobacz więcej z tagiem: Aktualności
Informacje z firm
CleanBox Reeco wyróżniony w konkursie „Liderzy Innowacji Pomorza i Kujaw 2025”
Informacje z firm
Spółka Inżynierów SIM ma wsparcie finansowe z UE
Gospodarka
Ukazał się nowy Global Innovation Index 2025

Ukryte koszty poprawek. Dlaczego naprawa projektu zawsze kosztuje więcej niż dobre planowanie - czyli im później wykryjesz błąd, tym drożej go naprawić

Większość projektów elektronicznych nie upada dlatego, że zabrakło budżetu na komponenty — lecz dlatego, że zbyt późno wykryto błędy projektowe. To one, a nie same materiały, generują największe koszty: dodatkowe prototypy, opóźnienia, ponowne testy, a często nawet przebudowę całych urządzeń.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów