Ceny materiałów do produkcji półprzewodników spadły o 19%

Wartość światowego rynku materiałów do produkcji półprzewodników zmniejszyła się w 2009 r. o 19% w stosunku rocznym, podała firma analityczna SEMI. Spadek wartości był więc niższy niż w 2001 r., kiedy to rynek skurczył się o 26%. W 2009 r. obroty na rynku wyniosły 34,6 mld dol.

Posłuchaj
00:00

Materiały do produkcji płytek podłożowych oraz do pakowania osiągnęły wartość odpowiednio 17,9 mld dol. i 16,8 mld dol., według SEMI. Dla wszystkich rynków regionalnych zanotowano dwucyfrowe spadki, z wyjątkiem Chin, których rynek skurczył się o 9%.

 

Powiązane treści
Rynek materiałów półprzewodnikowych rośnie po raz pierwszy od trzech lat
Hewlett-Packard prawie 9 mld dol. na minusie
Rynek półprzewodników wzrośnie w tym roku nawet o 18%
Kto kupuje najwięcej półprzewodników?
Wydatki inwestycyjne w branży wzrosną o 76%
Rynek półprzewodników wzrośnie w tym roku o 27%
Tajwańskie foundries nadal na prowadzeniu
Znaczący wzrost rynku półprzewodników w 2010 r.
Sprzedaż półprzewodników wzrastała w październiku
Wzrosty sprzedaży półprzewodników w 5 kategoriach produktowych
Rynek półprzewodników rośnie wraz ze sprzedażą telefonów komórkowych
Wyrównane wyniki sprzedaży producentów półprzewodników w II kw.
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Mikrokontrolery i IoT
Chiny stawiają na RISC-V
Zasilanie
Microchip prezentuje nowy układ zarządzania zasilaniem – MCP16701
Komponenty
Navitas Semiconductor ogłasza strategiczne partnerstwo z GigaDevice
Produkcja elektroniki
Dla branży EMS 2024 rok nie był udany
Pomiary
Stoen kontynuuje instalację liczników zdalnego odczytu
Projektowanie i badania
Arteris otworzył w Krakowie centrum badawczo-rozwojowe
Zobacz więcej z tagiem: Artykuły
Targi zagraniczne
Międzynarodowa wystawa i warsztaty na temat kompatybilności elektromagnetycznej EMV 2025
Statyczne
Logowanie
Targi krajowe
Warsaw Industry Week 2025 - 9. edycja
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów